Egy éve megálmodták, tegnap beteljesült: az Air France és a KLM bejelentette, hogy új holdingot hoznak létre, amelyben a franciáké lesz a fő szerep. Az európai második és negyedik légitársaság egyesíti erőit, s ezzel letaszítják a trónról a British Airwayst, és fejfájást okoznak a harmadik Lufthansának is. Elsősorban a jól fizető transzatlanti járatokon éleződhet ki a verseny a britek, a németek, illetve a francia-holland páros között.
A most vázolt tranzakció az év eseménye a hányatott sorsú nemzetközi légi közlekedésben. Hagyományos légitársaságok között még sohasem volt példa ilyen mértékű egybeolvadásra. Sokan mondják, hogy ez modellként szolgálhat a gazdasági lassulás és a "fapados" légitársaságok egyre növekvő versenye miatt óriási problémákkal szembesülő hagyományos vállalatoknak.
Nehéz nem idevenni a Malévet, amely előtt új frontvonalak nyíltak. A rendszerváltás utáni összes magyar kormány a nemzeti büszkeség egyik megtestesítőjeként kezelte és szent tehénnek tartotta a magyar céget. Ezen a gondolkodáson mostantól végképp változtatni kell. Nem kell feladni a nemzeti színeket (a hollandok sem tették), de szélsebesen kopogtatni kellene valamelyik nagy tömörülés ajtaján, különben végleg szárnyaszegett lesz a Malév. Ez a munka nemcsak a cég vezetőire hárul, hanem az eddig csak tétlenkedő kormányra és főleg kinyújtott kezére, az ÁPV Rt.-re. Utóbbi az előző kabinet idején elszalasztotta a British Airwayst és a Oneworld szövetséget.
A most átalakult frontvonalak új taktikára késztetik a Malévet. Át kell értékelnie a meglévő kereskedelmi szerződésrendszerét és útvonalhálózatát. Az új francia-holland formációval egyeztetnie szükséges a legfontosabb európai célállomásainak jövőjéről, illetve a járatsűrűségről. Másrészt a beígértekhez hűen agresszív értékesítési technikákat kell előtérbe állítani. Kötelező lesz átvenni a fenyegető fapadosok rugalmasságát, gyorsaságát és költséghatékonyságát. Akár elbocsátások árán is. Eddig két útvonalon versengenek a férőhelyek ötödét valóban szinte ingyen kínáló fapadosokkal, de két hónapon belül hat ilyen lesz, az uniós csatlakozást követően pedig legalább tíz. Addigra viszont egy befektetni hajlandó céget kell találni, másképp a Malév továbbra is csak álmodozhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.