Csökkenő fogyasztás
"Mindenképpen kedvező, hogy az üzleti szféra bizalmi indexe javult, s remélem, hogy ezek a változások majd a közeljövőben a lakossági fogyasztásra is kedvező hatással lesznek. Az elmúlt időszak kormányzati intézkedései - gondolok itt a meghirdetett takarékossági csomagra - arra ösztönözték a lakosságot, hogy fogyasztását visszafogja. Ebben a helyzetben természetes, hogy az emberek többsége a luxuscikkek vásárlását háttérbe helyezi. Ez cégünket - mivel óra- és ékszer-kereskedelemmel foglalkozunk - hátrányosan érinti. Ezenkívül kedvezőtlenül hat cégünk gazdálkodására az is, hogy 25 százalékkal növekedett az arany tőzsdei ára, már meghaladta a 400 dollárt, s a világpiaci trend immár a hazai piacra is kezd begyűrűzni. Novemberben már érezhető volt - elsősorban a bevásárlóközpontokban - a forgalom növekedése, de ez a karácsonyi bevásárlásnak köszönhető."
Növekvő lisztár
"E hónapban már érezhető, hogy a hiper- és a szupermarketekben forgalmazott termékeink iránt növekszik a kereslet. Ez azonban elsősorban a karácsonyi ünnepi előkészületeknek köszönhető, ilyenkor a vásárlók már többet vesznek csomagolt termékeinkből. Az ágazat számára ugyanakkor aggasztó, hogy augusztus óta drasztikusan emelkedik a liszt ára, a drágulás már eléri a 75-80 százalékot, s az előzetes hírek szerint jövőre folytatódik az árnövekedés. Ugyanakkor a drágulást termékeink árában nem igazán tudjuk érvényesíteni, a hiper- és szupermarketekben legfeljebb csak lassan lehet változást elérni. Emiatt tetemes veszteségeket kell elkönyvelnünk; nem látjuk a kiutat. Kérdés, hogyan alakul az ágazatban tevékenykedő cégek jövője. Érdekvédelmi szervezetünkön keresztül is igyekeztünk időben jelezni a problémát, de a szükséges kormányzati intézkedések sajnos nem születtek meg."
Rugalmas kisvállalkozók
"A gyenge évkezdést követően látszik némi növekedés az építőipari piacon. Úgy látom, hogy a kis- és középvállalkozások - melyek rugalmasabban váltanak - valamivel könynyebben tudnak maguknak megrendelést szerezni, mint a nagyvállalatok. A munkák megszerzéséért továbbra is nagy a harc, s változatlanul igaz az, hogy vannak olyan vállalkozások, melyek áron alul is képesek elvállalni egy-egy megbízást. Komoly problémát jelent, hogy az önkormányzatok súlyos forráshiánnyal küszködnek, s kevesebb megrendelést tudnak adni az építőipari vállalkozásoknak. A kis- és középvállalkozások jó része félelemmel tekint a jövő év elé, elsősorban az uniós csatlakozás miatt. A közelmúltban Magyarországon járt az Osztrák Építőipari Szövetség egy delegációja, s elmondták, hogy az ottani kis- és középvállalkozásoknak is jó időbe tellett, amíg úgymond ,kiheverték' az uniós csatlakozást."
Élénkülő beruházási piac
"Az iraki válság lecsengése után kedvező folyamatok észlelhetőek a magyar gazdaságban. Sok ipari beruházás pályázatán veszünk részt, ami azt mutatja, hogy a befektetői kedv élénkülőben van. A tapasztalat az, hogy a beruházók nemcsak új üzemet építenek, hanem a meglévő létesítményeiket is bővítik. Sokszor jósolták már a szakemberek, hogy az áruházlánc-építési boom lecseng, ugyanakkor a gyakorlat mást mutat. A Tesco stratégiája például az, hogy már a 30-40 ezer lélekszámú településeken is épít 10 ezer négyzetméteres áruházakat. Bővít a Cora, az Auchan, sőt a Metro is. Az uniós csatlakozás pezsgést hozhat a logisztikai beruházásoknál is, s az autópálya-építés az infrastrukturálisan elmaradott országrészek fejlődését is segítheti. Az állami vagyon privatizációja is élénkülést hozhat a piacon. Cégünknek is számítania kell arra, hogy nyílt, nemzetközi pályázaton kell megméretnie magát."
Minőségi termékek
"A második fél évtől észlelhetők a fellendülés jelei a piacon. Az építőipar évkezdete meglehetősen nehézkes volt, lehet, hogy a visszaesés a kemény télnek is köszönhető volt, illetve folytatódott az a tendencia, mely szerint a kormányváltást követő évben általában ,leül' az ágazat teljesítménye. Az üvegezés a munkafolyamat végén helyezkedik el, s mostanság több lakásépítésnél, ipari beruházáson dolgozunk. Kedvező az is, hogy a beruházók az esetek többségében a minőségi termékeket választják. Összességében az idén mintegy harmincszázalékos növekedést sikerült elérni a piacon, s az előzetes prognózisok azt mutatják, hogy a kedvező tendenciák jövőre is folytatódhatnak. Számunkra fontos a magyar piacon való hangsúlyos szereplés, termékeink kilencven százalékát belföldön értékesítjük. Nem mondunk le új külföldi piacok szerzéséről sem; a közelmúltban Szlovákiában szereztünk új piacot."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.