A nyolcszázmilliárd forintot meghaladó magyarországi távközlési piacot 2004-től az unió elvárásait figyelembe vevő új elektronikus hírközlési törvény (Eht.) szabályozza. Ez a korábbi jogszabályokhoz képest számos ponton jelent előrelépést. Hordozhatóak lesznek a telefonszámok mind a vezetékes, mind a mobilpiacon, csökkennek a telefon- és internettarifák.
Néhány ponton viszont nem igazán életszerű, inkább vissza-, mint előremutató. Részletesen foglalkozik azzal a vezetékes piaccal, aminek elterjedtsége Nyugat-Európában ugyan még mindig 50-60 százalék körül van, de Magyarországon már alig éri el a 35 százalékot. Eközben a hazai mobilpenetráció már közelít a 80 százalékhoz, a mobil - a törvény szerint - viszont mégsem lehet egyetemes szolgáltatás. Deklarálja az információs társadalom gyorsabb felépítéséhez szükséges olcsóbb internetet, de kiskaput hagy a nagy telefonszolgáltatóknak olyan díjemelésekhez, amelyek ellenébe akarnak menni az előbbi szándékoknak.
Egyértelműen üzletszerűvé tette viszont a lagymatag hazai kábelpiac jövőbeni szabályozását, a korábbi terjeszkedési korlátozások enyhítésével. A szolgáltatók egy része már a tervezet hírére jelezte: van értelme a további befektetéseknek.
Egy évtizede a vezetékes piac is mágnesként vonzotta a külföldi befektetőket. A nemzetközi tőkepiacon bekövetkezett kedvezőtlen irányú változások, megfejelve az adósságválságba került telefontársaságokkal, ma már kevésbé rózsás jövőképet festenek az újabb befektetésekkel kapcsolatban. Sokkal inkább a hazai távközlési tőke további koncentrációjára lehet számítani, ami a befektetési szakértők szerint a magyar piacméret ismeretében a legkívánatosabb megoldás.
Az új törvény 2004-től a fogyasztóvédelemnek és a törvény betűit következetesebben számon kérő hatóságnak a korábbiaknál nagyobb szerepet szán. Így a piac nyertesei közé 2004-től remélhetőleg már az előfizetők is odasorolhatók. Bár ez néha jogszabályi keret nélkül is megy. A szabályozás alá eddig nem tartozó mobilpiacon elég volt a versenyt fokozó újabb szereplő és a telítődő piac, hogy soha nem tapasztalt intenzitású ügyfélcsábító tarifaverseny induljon a szolgáltatók között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.