Visszafogott tőketerhelés, hagyományos, korrekt termelési módszerek, kíméletlen szelekció - összegezte a Világgazdaságnak Árvay János azokat a szempontokat, amelyek alkalmazásával nagyszerű nemes édes borokat lehet készíteni Tokaj-Hegyalján. A 2003. év bortermelőjévé emelt mester - Szepsy István után ő ebben a körben a második tokaji - neve a 90-es évek első felében vált ismertté, amikor a francia tulajdonú Disznókő Rt. főborászaként "forradalmasították" az aszúkészítést. Ez a pincészet volt az, amely 1992-es, majd 1993-as aszúival új stílust teremtett, bizonyítva, hogy Hegyalján izgalmas, gyümölcsös és komplex nemes borok teremnek.
Árvay János úgyszólván "véletlenül" lett borász. Először is nem volt egyértelmű, hogy a budafoki borásztechnikumba kerül, másodszor pedig annak elvégzését követően sem a szakmában próbálkozott, hanem a szerencsi csokoládégyárban kezdte a "kenyérkeresést". Utóbb mégis a hegyaljai borkombinát alkalmazottja lett, majd a Disznókőnél folytathatta pályáját. A borásznak mindig voltak "privát" szőlőterületei is, ám csak a 90-es évek végén döntött úgy, hogy saját pincészetének fejlesztésére koncentrál. Ehhez szüksége volt egy tőkeerős befektetőre - aki amúgy szeret a háttérben maradni, így csak annyit tudunk meg róla, hogy magyar származású amerikai állampolgár. Színre lépésével hihetetlen ütemű növekedésnek indult a borászat. Olyannyira, hogy közel százhektáros területével ma már a legnagyobbak - a Disznókő, a Hétszőlő, az Oremus, a Királyudvar, a Pajzos - közé tartozik a borászat. Jelenleg 72 hektárján terem a szőlő, és épp most telepítenek frissiben 15 hektárt. Az új feldolgozót és a felújított pincét októberben adták át.
Árvay János számításai szerint a birtok teljes felfuttatását követően évente 150-200 ezer palack bort fognak készíteni. Ennek harmada aszú és kiemelt minőségű nemes édes cuvée, másik harmada késői szüretelésű borkülönlegesség, harmadik harmada pedig száraz furmint és hárslevelű lesz. Az Árvay-pincészet legjobb borai a Hétfürtös márkanév alatt "futnak". Az elnevezés úgy született, hogy a borász kiszámította: a megfelelően alacsony terhelés mellett legfeljebb hét fürt maradhat egy-egy tőkén.
Árvay János fontosnak tartja a magyar piacot, ám úgy véli, annak felvevőképessége nem korlátlan. Ezért a jövőben boraik 20-30 százalékát kívánják Magyarországon értékesíteni, míg a többi az Egyesült Államokban, Angliában, Japánban találhatja meg a fogyasztót. A borász amúgy biztos abban, hogy a tokaji nemes édes borok képesek felhívni magukra a világ borér-tő közvéleményének figyelmét. Mint mondja, az elmúlt egy-másfél évtizedben "eszement" fejlődés következett be Tokaj-Hegyalján, egyre jobb nedűk készülnek, vagyis a borvidék már elindult az abszolút csúcsminőség felé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.