Eddig mindig a kormányokon bukott el a Malév-privatizáció. Ez a felelősség a ma - egyebek közt erről is - tárgyaló kabinetet is nyomaszthatja. Rossz volt az Alitalia-üzlet, amit az OTP-MKB konzorcium visszavásárlási akciója követett. Ezen megint bukott a költségvetés. Az ezredfordulón majdnem nyélbe ütötték a British Airways kisebb tulajdonszerzését, de az akkori kormányzat az utolsó pillanatban lefújta az akciót, mert túl kevésnek találta a felajánlott pénzt, és nyomaszthatta, hogy a BA csak alacsony részesedést akart volna. Később 50 százalék mínusz egy szavazatra emelték a felajánlott tulajdont, de a cég így sem kellett senkinek.
Pénz nélkül nem lehet talpon maradni. A Malévnak sem. A kormányzat a beígért utolsó tőkeinjekció utolsó része (hárommilliárd forint) után az uniós szabályok szerint már egyetlen fillért sem adhat a nemzeti légitársaságnak. Ezért jönne jól, ha tőkeerős külföldi befektetőt találna, amelyik több lépcsőben, feltehetően csaknem ötven százalékot szerezhet a vállalatban. Ez már kellő ösztönző erő lehet a vevőnek, hogy egy későbbi tőkeemeléssel jelentős fejlesztéseket hajtson végre. A Malév szerencséjére igazi vonzereje nemcsak közép- és délkelet-európai hálózatában, hanem a vagyonának túlnyomó részét képező új repülőgépeiben van. Ezek zöme ugyan lízingelt, viszont az ügyletet két évvel ezelőtt, rendkívül nyomott árakon tudták megkötni, s ez az olcsóbb fenntartás révén komoly pénzügyi javulást eredményezhet.
Nem mindegy, ki veszi meg a Malév-részt. Ha tényleg érdeklődne az osztrák AUA csoport, az a Malév leradírozását hozná. Az osztrákoknak sokkal több tőkéjük és fejlett kelet-európai hálózatuk van. Arról nem is beszélve, hogy kútba esne a Malév SkyTeam-tagsága, ugyanis az AUA a Star Alliance-szövetséghez tartozik. Elvileg az sem kizárt, hogy az Air France-KLM holding részesedést vásárol. E mellett az szól, hogy a Malév hálózata jól kiegészítené e két, egybeolvadó társaság rendszerét, s a Malévnak előnyös lehet, hogy tulajdoni szálakkal is kötődhet hozzájuk. Befutó lehet a kínai Hainan Airlines is. Ennek elegendő tőkéje, korszerű gépparkja és európai terjeszkedési vágyai vannak, s a Malévon keresztül rögtön az EU-ban landolhatna. A pályázat nyílt lesz, de az utóbbi két versenyzőnek jó lenne megadni a leszállási engedélyt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.