Mostanság az az egyik legnagyobb bajuk az olajtársaságoknak, hogy mindig csak utólag derül ki, hol van az a lélektani árhatár, ahonnan csökkenni kezd az üzemanyag-forgalom. Azt tudjuk, hogy a 2001-es, legutóbbi rekord idején a motorbenzineknél 240, a gázolajnál 225 forintos literenkénti árnál esett vissza a kereslet. Valószínűleg a nagy olajtermelők is szeretnék tudni, milyen mértékű kőolajár-emelkedést visel el a piac, mikor veszik elő az alternatív technológiákat, energiaforrásokat a fejlett világ mérnökei, akik az ismert összeesküvés-elmélet szerint már régóta tudják, hogy lesz, és milyen lesz az élet a kőolajkorszak után.
A szüntelen áremelkedés kétségtelenül közelebb hozta, hozza a korszakváltást, hiszen egyre csak javítja a helyettesítő technológiák és források versenyképességét. Százöt dolláros olajárnál például a szélturbinák már gazdaságosabban termelnék az áramot, mint a gázüzemű erőművek.
A korszakváltás közelsége persze aligha vigasztalja azokat a személy- és árufuvarozókat, akik szombattól megint drágábban tankolnak majd. Nekik egyelőre csak két választási lehetőségük van: dolgoznak a drágább üzemanyaggal, vagy nem dolgoznak. A költségnövekedést jó, ha részben átháríthatják ügyfeleikre. Az is csekély vigasz, hogy a Mol sem a világpiaci jegyzésárak alapján indokolható mértékben emeli árait. Úgy érzik ugyanis, hogy az árak elérték azt a bizonyos lélektani küszöböt.
A fuvarozók és az autósok egyelőre csak a dollár gyengülésében bízhatnak, az ugyanis némiképp csökkenti a világpiaci árnyomást. A kormány egyelőre nem kíván beavatkozni. Egyeztet a Mollal, és a legújabb divat szerint nem kizárt egy bizottság felállítása sem. Addig is azonban, amíg annak jelentése elkészül, akár mérsékelhetné is az adókat a kormány. Ez az egyetlen, amit tehet, ha tenni akar bármit is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.