Folyamatosan érkeznek hírek az interneten keresztüli telefonszolgáltatás (VoIP) viharos térhódításáról; a legutóbbi adatok szerint az első negyedév végén már világszerte közel 18 milliónyian éltek az olcsó telefonálást kínáló lehetőséggel. A vezető piackutató cégek egyetértenek abban, hogy a következő évtizedben ez a technológia fokozatosan kiszorítja a hagyományos telefonpiaci megoldásokat, további terjedéséhez azonban elengedhetetlen a szélessávú internetezésre alkalmas hálózatok bővítése.
A világ fejlett távközlési piacain a hagyományos vezetékes szolgáltatók - úgy tűnik - kezdik felismerni a VoIP-ban rejlő lehetőségeket. Az Egyesült Államokban a kábelcégeket követve egyre több telefonvállalat indít ilyen szolgáltatást, és az Európa legnagyobb VoIP-piacának számító Franciaországban is megjelent már ezen a területen a korábbi monopolszolgáltató, a France Telecom.
Az interneten keresztüli telefonszolgáltatás széles körű hazai elterjedéséhez a lakossági előfizetők körében - a dinamikus növekedés ellenére - egyelőre hiányzik a kellő szélessávú-infrastruktúra. A helyzet furcsasága egyébként, hogy a vezetékes telefonszolgáltatók - a mobilcégek térnyerése miatt - épp annak a szélessávú-infrastruktúrának a fejlesztésében látják a kiutat, amely lehetővé teszi majd az internetes telefonálás tömeges elterjedését.
Árnyalja a képet, hogy már a kábelcégek is megjelentek a hangszolgáltatások piacán, a szélessávú internetezésre alkalmas hálózat lehetőségeit kihasználva tavaly ősztől a UPC és június közepétől a T-Kábel is kínál már VoIP-ot ügyfeleinek.
Nem szabad megfeledkezni a kimondottan internetes telefonszolgáltatásra szakosodott szolgáltatókról, mint az Asylum Telecom vagy a Net2Phone, és egyre fontosabb szereplővé válik a szoftveres megoldást kínáló Skype, amelynek szép számmal vannak már hazai felhasználói is.
Többfrontos harcra kényszerül tehát a T-Com a vezetékes piacon, az új kihívásokra a korábbi monopolszolgáltató részéről logikus válasz lenne, ha maga is belépne az internetes hívások piacára. Biztosak lehetünk abban, ha már kellő számú ADSL-előfizető lesz - jelenleg 200 ezer felett van a számuk -, a cég kedvező kiindulási helyzetét kihasználva megjelenik az internetes telefonhívások területén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.