Remek dolog lenne, ha a MÁV Rt. tulajdonrészt szerezhetne egy szomszédos ország vasúti fuvarcégében. Egymaga persze szinte esélytelen a tenderen, de pénzügyi partnerről már gondoskodott, s várhatóan szerez majd tekintélyes szakmait is.
Egyesek szerint azonban a cég túl veszteséges ahhoz, hogy a Cargo Slovakia megvásárlásáról ábrándozzon. Tény: valóban régen látott tőle az APEH nyereségadót. Ám a MÁV éppen azzal javíthatna sokat az eredményén, ha beszállna egy gazdaságos tevékenységbe. (Azzal ugyanis hiába próbálkozik, hogy rábírja tulajdonosát, az államot: pótolja azt a hiányt a kasszájában, ami amiatt keletkezik, hogy kötelezővé teszi a MÁV számára az utazási kedvezmények nyújtását.)
A vasúttársaság eddig jórészt kárát látta annak, hogy nyílik az uniós vasútpiac. Eszközeit hozzáférhetővé kellett tennie a magán-vasúttársaságok előtt, és nemsokára osztoznia kell a személyszállításon is. Most viszont ő terjeszkedhet. Kénytelen is lépni. Nem mindegy, milyen helyet vív ki magának Európa átalakuló vasúti fuvarpiacán. Nemrég került a holland és a dán állami vasúttársaság árufuvarozási üzletága német kézbe, az észteké pedig egy pénzügyi befektetőhöz. Most a szlovák fuvarcégen a sor. Szállítási szakemberek szerint az zavarná a legkevésbé a MÁV-ot, ha a lengyeleké lenne a Cargo Slovakia. Ám szemet vetettek rá a németek, az osztrákok és a csehek is, akik a MÁV közvetlen szomszédságában hoznának létre egy erős versenytársat.
Lépnie kell saját piaca védelmében is. Itt ugyanis az övé az ország áruszállításának mintegy 20 százaléka, míg tőlünk nyugatabbra csak 10-12 százalék jut a nemzeti vasúttársaságoknak. Nincs olyan nagy európai vasúti fuvarozó, amely ne akarna ide betörni.
Kérdés, milyen szerep jut majd a MÁV Cargónak, ha a társaság jól választ konzorciumi partnereket, s benne lesz a Cargo Slovakiát megvásárló csapatban. A MÁV Cargo még nem létezik, e néven önállósul majd a jövő év elején az árufuvarozási üzletág. Ennek majdani erejét nagyban befolyásolja, milyen eszközparkkal stafírozza ki az anyacége. Úgy tudni, tőkebevonásra is szüksége lesz. Középtávon pedig maga is "hallá" válik: felvásárlási célpont lesz belőle, de maga is elkezdheti keresni a kishalakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.