Már azelőtt megcsapta a mozdony füstje Kozák Tamást, hogy az év elején elvállalta volna a MÁV Rt. stratégiai irányításának feladatait. Szereti a vonatokat, turistaként külföldön járva a templomon és a piacon kívül a helyi pályaudvart is bejárja. No persze nem ezért lett az állami vasúttársaság vezérigazgató-helyettese. Úgy gondolta, lehet itt értelmes dolgokat csinálni. Azt mondja, szakmai előélete alapján van benne annyi "hozzáadott érték", amelynek alapján képes erre. Két minisztériumban és a versenyszféra több cégénél szerzett tapasztalatokat, hamar vezető beosztásba került. Legutóbb a brüsszeli bürokrácia rejtelmeit fürkészte a gazdasági tárca főosztályvezetőjeként.
Bár számított rá, kicsit meglepte, milyen bonyolult és túlszabályozott a döntési mechanizmus a szinte félkatonai rendszerben működő társaságnál. A sok vezetői és érdek-képviseleti egyeztetés egyáltalán nem könnyíti meg és nem gyorsítja fel a munkát. Mindezeket mégsem nehézségnek, inkább adottságnak tekinti Kozák Tamás. Ráadásul nem is szívesen dolgozna olyan "dobozolt" rendszerben, amely a multik gyakorlatát jellemzi, ahol mindenki csak kis csavar lehet a hatalmi gépezetben.
A rend persze kevés - hangsúlyozza. Az eredményességhez szükség van kreativitásra, utóbbi pedig előtérbe helyezi a csapatmunkát. Mint mondja, maga is alapvetően csapatban szeret dolgozni, dönteni pedig kollégái véleményének ismeretében akar. A csapatépítéshez nem hozott anyagból látott hozzá, nem is volt rá szüksége. Sok olyan tehetséges kollégával találkozott a MÁV-nál, akik szerinte bármely multinál beválnának. Kicsit persze kellett változtatnia ahhoz, hogy a megfelelő emberek a megfelelő helyre kerüljenek.
Örül annak, hogy a MÁV-nál még él a jó értelemben vett vasutas-szellemiség, de úgy látja, a vasúttársaság környezetének megváltozása, a magánvasutak megjelenése, az uniós csatlakozás és sok egyéb körülmény miatt új vezetési szemléletre van szükség: kereskedői vasúti mentalitásra. Új kompetenciák kellenek, és a pénzügyi jellegű gondolkodásnak is jelen kell lennie minden egyes beruházásnál. Ez folyamatos változásmenedzselést igényel, és szerinte a MÁV-nál e téren az elmúlt években komoly munka folyt.
Konzultatív vezetőnek tartja magát. Fontosnak tekinti a motiválást, az ellenőrzést és a döntések következetes végigvitelét. Azt tapasztalta ugyanis, hogy a magyar vezetők részéről kreativitásban, nagy ívű ötletekben, koncepciókban nincs hiány, de a döntések kitartó végigvitelében, a kiértékelésben, a visszacsatolásban annál inkább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.