A Klubrádió vezérigazgatója, Rudas Gábor kapta az Év Fiatal Menedzsere 2005 díjat a Menedzserek Országos Szövetségétől (MOSZ). A fiatal vezető a rádió hallgatottságának jelentős növekedésével, az adót működtető társaság megtöbbszöröződő árbevételével, valamint a területi lefedettség folyamatos bővülésével érdemelte ki a MOSZ elismerését. Emellett a szakember érdemei közé sorolják azt is: elég bátor volt ahhoz, hogy hozzá hasonlóan fiatal vezetőkből építse fel a menedzsmentet, és velük valósítsa meg a budapesti regionális adóként indult Klubrádió terjeszkedését.
Rudas Gábor – saját bevallása szerint – teljesen véletlenül került kapcsolatba a rádiózással. Azok után azonban, hogy a Dunaholding csoportnak üzletágvezetőként segített lebonyolítani a Klubrádió megvásárlását 2001-ben, szinte szétválaszthatatlan kapcsolata szövődött a társasággal. Mint mondja: megszerette a rádiózást, kötődése egyre erősebb, miközben mindennapjait a cég vezetése folyamatosan új kihívásokkal teszi izgalmassá.
Az adó 2001 óta bővíti a piacát: Budapest után „betörtek” Kecskemétre, később pedig Gyöngyösre is, 2005 vége óta pedig már Esztergomban és öt dunántúli frekvencián (Ajka, Balatonfüred, Keszthely, Pápa, Veszprém) is sugároznak.
A vezető szerint a jelenleg immár kilenc frekvencián fogható Klubrádió még korántsem érte el a maximális méretet, számos olyan hazai nagyváros van, ahol kereskedelmi szempontból jövedelmező lenne a megjelenés. Mint mondja: a vállalkozás akkor a legkifizetődőbb, ha a Budapesten gyártott műsorokat minél több helyen el tudják adni.
Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy sikerült olyan rést találni a piacon, ahol még van kereslet – véli a vezető. Mindezt jól mutatja, hogy a hír- és véleményrádiós műfajra specializálódott s ezzel közszolgálati feladatokat felvállaló kereskedelmi adóra ma 180 ezren kíváncsiak naponta.
A Klubrádió legutóbbi terjeszkedésével, a balatoni Radio Jam megszerzésével kapcsolatban a vezető hangsúlyozta: érezhetően nagy súlya van, hogy öt újabb frekvenciával bővült a vételkörzet tavaly. A terület a hallgatói létszám emelkedésével párhuzamosan kereskedelmi szempontból is komoly lehetőséget tartogat a tavaly több mint 500 millió forintos árbevételt elérő társaság számára. Ezzel a tranzakcióval a rádió országosan közel 50 százalékos lefedettséget ért el. Most már nemcsak a fővárosi hasonló típusú rádiók a riválisok, hanem a Kossuth hallgatóinak is alternatívát kívánnak nyújtani, azaz saját táborukat igyekeznek növelni a közszolgálati adóval szemben.
rudas gábor
Harmincéves, Budapesten született. Felsőfokú tanulmányait a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végezte. 1999-ben diplomázott európai uniós és marketingkommunikáció szakon. 1996 és 2001 között a Creditanstalt, majd a névváltás után Bank Austria kockázatkezelési osztályán hitelelemző. 2001-ben kerül a Dunaholding csoporthoz üzletágvezetőként, ahol feladata a Klubrádió akvizíciójának előkészítése. 2002-től a rádió ügyvezető igazgatója, a cég tavalyi részvénytársasággá alakulásától pedig vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.