BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Országszerte terjed a hangjuk

További növekedési lehetőséget lát a hallgatottságát az elmúlt években ötszörösére növelő Klubrádió előtt az adó vezérigazgatója. Az adó országossá tételén fáradozó Rudas Gábort az Év Fiatal Menedzsere díjjal jutalmazták.
2006.02.13., hétfő 00:00

A Klubrádió vezérigazgatója, Rudas Gábor kapta az Év Fiatal Menedzsere 2005 díjat a Menedzserek Országos Szövetségétől (MOSZ). A fiatal vezető a rádió hallgatottságának jelentős növekedésével, az adót működtető társaság megtöbbszöröződő árbevételével, valamint a területi lefedettség folyamatos bővülésével érdemelte ki a MOSZ elismerését. Emellett a szakember érdemei közé sorolják azt is: elég bátor volt ahhoz, hogy hozzá hasonlóan fiatal vezetőkből építse fel a menedzsmentet, és velük valósítsa meg a budapesti regionális adóként indult Klubrádió terjeszkedését.

Rudas Gábor – saját bevallása szerint – teljesen véletlenül került kapcsolatba a rádiózással. Azok után azonban, hogy a Dunaholding csoportnak üzletágvezetőként segített lebonyolítani a Klubrádió megvásárlását 2001-ben, szinte szétválaszthatatlan kapcsolata szövődött a társasággal. Mint mondja: megszerette a rádiózást, kötődése egyre erősebb, miközben mindennapjait a cég vezetése folyamatosan új kihívásokkal teszi izgalmassá.

Az adó 2001 óta bővíti a piacát: Budapest után „betörtek” Kecskemétre, később pedig Gyöngyösre is, 2005 vége óta pedig már Esztergomban és öt dunántúli frekvencián (Ajka, Balatonfüred, Keszthely, Pápa, Veszprém) is sugároznak.

A vezető szerint a jelenleg immár kilenc frekvencián fogható Klubrádió még korántsem érte el a maximális méretet, számos olyan hazai nagyváros van, ahol kereskedelmi szempontból jövedelmező lenne a megjelenés. Mint mondja: a vállalkozás akkor a legkifizetődőbb, ha a Budapesten gyártott műsorokat minél több helyen el tudják adni.

Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy sikerült olyan rést találni a piacon, ahol még van kereslet – véli a vezető. Mindezt jól mutatja, hogy a hír- és véleményrádiós műfajra specializálódott s ezzel közszolgálati feladatokat felvállaló kereskedelmi adóra ma 180 ezren kíváncsiak naponta.

A Klubrádió legutóbbi terjeszkedésével, a balatoni Radio Jam megszerzésével kapcsolatban a vezető hangsúlyozta: érezhetően nagy súlya van, hogy öt újabb frekvenciával bővült a vételkörzet tavaly. A terület a hallgatói létszám emelkedésével párhuzamosan kereskedelmi szempontból is komoly lehetőséget tartogat a tavaly több mint 500 millió forintos árbevételt elérő társaság számára. Ezzel a tranzakcióval a rádió országosan közel 50 százalékos lefedettséget ért el. Most már nemcsak a fővárosi hasonló típusú rádiók a riválisok, hanem a Kossuth hallgatóinak is alternatívát kívánnak nyújtani, azaz saját táborukat igyekeznek növelni a közszolgálati adóval szemben.

rudas gábor

Harmincéves, Budapesten született. Felsőfokú tanulmányait a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végezte. 1999-ben diplomázott európai uniós és marketingkommunikáció szakon. 1996 és 2001 között a Creditanstalt, majd a névváltás után Bank Austria kockázatkezelési osztályán hitelelemző. 2001-ben kerül a Dunaholding csoporthoz üzletágvezetőként, ahol feladata a Klubrádió akvizíciójának előkészítése. 2002-től a rádió ügyvezető igazgatója, a cég tavalyi részvénytársasággá alakulásától pedig vezérigazgatója.




A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.