BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tanítani az ügyfeleket

2007.02.19., hétfő 00:00

Az ügyfél-edukációt tartja a jelenlegi időszak legnagyobb kihívásának Tölgyesi Péter, a Buda-Cash Brókerház Zrt. vezérigazgatója. Ez azt jelenti, hogy minél több emberrel meg kell ismertetni a befektetési szolgáltatásokban rejlő lehetőségeket, így lehetővé válik, hogy az ügyfelek a nekik leginkább megfelelő terméket tudják kiválasztani.

Vezetőként is új korszakot jelent, hogy mind a magyar piac, mind a Buda-Cash életében lezárult egy fejezet – véli Tölgyesi Péter –, hiszen a piac leszűkült, az akvizíciók esélye minimális. Viszont – teszi hozzá – komoly tartalékként értékelhető, hogy a befektetési szokások még gyerekcipőben járnak Magyarországon, és ezekre alternatívákat lehet nyújtani mind termékben, mind szolgáltatásban.

Számomra kulcsfontoságú feladatot jelent a hazai pénzügyi kultúra fejlesztése – hangsúlyozza a vezérigazgató –, és minden olyan kezdeményezést támogatni kell, amely elősegíti ezt a folyamatot. Ehhez jó eszközt jelenthet a TopTrader 2007 elnevezésű nemzetközi online kereskedési verseny: ennek keretében a brókerház ügyfelei valós időben, valódi pénzt befektetve mérettethetik meg magukat a világszerte 14 országban zajló versenyen. A vetélkedés – amelynek jelentkezési határidejét nemzetközi kezdeményezésre, március közepéig meghoszszabbították – a deviza- és nyersanyagpiacokon jártas kereskedők számára lehetőséget nyújt rátermettségük bizonyítására, azonban a tőkepiacok iránt érdeklődő ügyfeleknek is kedvet csinálhat ahhoz, hogy számukra még új típusú befektetéseket próbáljanak eszközölni. A huszonnégy órás piac likviditásához – hangsúlyozza Tölgyesi Péter – nem hasonlítható a budapesti tőzsdéé, így a kereskedési lehetőségek köre jelentősen bővül, s az esélyek rendkívül kiegyenlítettek. Mindemellett a versenyben részt vevő befektetők rengeteget tanulhatnak egymás stratégiáiból, ezáltal elsajátíthatnak a kezükhöz közel álló, de eddig még nem alkalmazott technikákat.

Tölgyesi Péter úgy látja: a jelenlegi piaci környezetben komoly előnyt jelent, hogy egy magánbrókercég ügyfelei nemcsak egy adott szolgáltató termékeit tudják gyorsan és rugalmasan elérni, hanem széles, esetleg eddig ismeretlen palettáról válogathatnak. Ezért a Buda-Cash próbál olyan szolgáltatásokat, termékeket nyújtani az ügyfeleinek, amelyek segítségével sikeres befektetéseket hajthatnak végre. A megfelelő döntés-előkészítés ugyanakkor – hangsúlyozza a vezérigazgató – egy brókercég ügyfelének kiemelten fontos: ezért a Buda-Cashnél már többféle trendkövető black box rendszer érhető el párhuzamosan, amelyek rövid- és középtávú befektetési ötletekhez juttatják a cég klienseit.

Egy befektetési szolgáltató vezetésénél is fontos – emeli ki Tölgyesi Péter –, hogy a cég első emberének megfelelő hátországa legyen. A Buda-Cash alkalmazásában jelenleg 200 kolléga áll, közülük hozzávetőlegesen 120-an tevékenykednek az ügyfeleket közvetlenül kiszolgáló üzleti területeken. A cég számára komoly előnyt jelent, hogy régi, kipróbált szakemberekkel működik.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.