A közgyűlési szezon előtt – immáron menetrendszerűen – érkeznek a találgatások a vezető hazai hitelintézet jövőjével kapcsolatban. Ezúttal a Napi Gazdaság vonta le a következtetést: megnyithatja az utat az OTP felvásárlása előtt a csoport alapszabályának tervezett módosítása; tavaly egy elemzőcég állt a nyilvánosság elé azzal, hogy öt éven belül ellenséges kivásárlás tárgya lehet a bankcsoport, míg tavalyelőtt elemzők jutottak hasonló megállapításra.
A társaság meghívójában valóban szerepel az alapszabály módosítása, ám az lényegében nem érinti a felvásárlást korlátozó pontokat. Hasonlóképpen értékelte a piac is a történteket, hiszen a papír árfolyama nem reagált a regionális szektorátlagot jelentősen meghaladó mértékű drágulással.
Hogy az OTP Bank hosszú távon felvásárlási célpont lehet, azt kár tagadni. A hosszú táv jelen esetben azonban inkább évtizedet, s nem éveket jelent, és semmiképpen sem célszerű a folyamat egyik mérföldkövének tekinteni a közelgő közgyűlésnek javasolt napirendet. Már csak azért sem, mert a megváltoztatni tervezett pontot eddig is könnyedén kikerülhette volna az, aki valóban meg kívánja szerezni az OTP-t.
A társaság jövőjét firtatóknak az élet persze lépten-nyomon kínál elemeznivalót. A minap például a Moszkvában tárgyaló miniszterelnök az orosz elnökkel döntött arról, hogy az eddigi egyedi megállapodások helyett – két egyéb szektor mellett – a bankszektort érintő hosszú távú megállapodást kötnek.
Egy ponton rendre sántítanak az OTP függetlenségének elvesztésére jutó okfejtések. Röviden összefoglalva a hiányosságukat: a bankcsoport csak akkor lesz eladó, ha azt Csányi Sándor is úgy gondolja. Egyes elemzések szerint az elnökvezérigazgató hatással lehet a szavazatok legalább 26 százalékára, így megkerülhetetlen tényezőt jelent bármifajta vevőjelöltnek. Ő azonban éppen lapunknak szögezte le – az OTP stratégiáját is felvázolva – legutóbbi interjújában: nem érzi úgy, hogy ez a kérdés tízéves időtávon belül indokolt lenne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.