Ilyen még nem volt: a világ legnagyobb autógyártói a Renault rögeszméjéből született és minden várakozást meghaladó sikert elért koncepcióját, a Dacia Logant tartják követendő példának a ma nyitó Genfi Autószalonon. Igaz, egyelőre csak a fejlődő országokkal kapcsolatban, de ki tudja...
Az olcsó és igénytelen Loganból ugyanis csupán januárban 4,6 százalékkal több, 4500 kelt el az unió 23 országában, tavaly pedig 41 ezer. A pitesti Dacia-gyár 2006-ban
200 ezer gépkocsit bocsátott ki, mivel az autó különösen kelendő az észak-afrikai és a közel-keleti országokban, valamint Latin-Amerikában. A pénz pedig – bárhonnan is jöjjön – pénz. A kereslet élénkülése arra késztette a tulajdonos
Renault csoportot, hogy 100 millió eurós beruházással megkezdje a jelenlegi 235 ezres éves gyártókapacitás 350 ezresre bővítését. Mi más mutatná a piaci sikert, ha nem ez?
A Renault elnöke, Carlos Ghosn már tavaly kijelentette: nem az a fontos, hogy csoportszinten sok kocsit adjunk el (az elmúlt évben a Renault 12 százalékkal kevesebb, 1,283 millió személyautót értékesített Európában), hanem az, hogy nyereségesek legyünk. És a Nissant talpra állító, Japánban költséggyilkosnak is nevezett Ghosn úgy látszik, tudja, mit csinál.
Az olcsó mint varázsszó előtérbe kerülése azt jelenti, hogy a hagyományos (fejlett) piacokon már nem lehet hova fejlődni: a kapacitásfelesleggel küzdő gyártók kétségbeesett árversenybe kerültek. A világ nagy területein azonban még csak most jutott el a lakosság oda, hogy a kétkerekűt négykerekűre cserélje.
Ám mivel arrafelé a vásárlóerő egyelőre gyenge – nem is beszélve az utak és a szervizek minőségéről –, nyilvánvaló, hogy olcsón gyártható, de egyben ütésálló és igénytelen autókat kell tervezni. Az ilyen járművek fejlesztésében szerzett tapasztalatokat ugyanakkor az autóipar a gazdagabb piacokra készülő modellekben is hasznosíthatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.