BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tanácsadó a Távol-Keleten

2007.05.14., hétfő 00:00

A tíz éve külföldön dolgozó Amaczi Péter nem mondható otthon ülő típusnak: tanácsadó cége vezetőjeként a kilencvenes évek végén megjárta Hollandiát, Francia- és Lengyelországot, valamint az Egyesült Államokat is, hogy aztán 2001-re Japánban kössön ki. A 36 éves „globetrotter” a PricewaterhouseCoopers tanácsadó üzletágának operation managereként többedmagával az egész ázsiai és csendes-óceániai térséget képviseli.
Bár az elmúlt tíz évben Amaczi Péter számos ország eltérő vállalati kultúrájával találkozott, mégis Japán jelentette számára a legradikálisabb változást. „Szeretem a kihívásokat, amelyekkel naponta szembesülök a szülőhazámtól több ezer kilométerre” – ad bepillantást életébe. Szerinte a globalizáció ugyan egyre közelebb hozza a multik alkalmazottait, ám még az Ázsián belüli kulturális különbségek is rendkívül jelentősek. Egy világcégen belül komoly feladat a különböző származású alkalmazottak közötti kommunikációs nehézségek áthidalása. Úgy látja, nemcsak az angolnyelv-tudás hiánya okozhat gondot. „Előfordul, hogy ázsiai kollégáim nem merik felvállalni a szakértelmüket és megosztani a tudásukat a nyilvánosság előtt. Furcsa, de gyakran épp ezért nekem kell képviselnem őket” – magyarázza Amaczi Péter, aki a VG Online kiemelt bloggereként számtalan hasonló tapasztalatáról számol be. Munkája miatt rengeteget utazik, tavaly több mint 200 vállalatfelvásárláshoz kapcsolódó tanácsadási projektjük volt a régióban. Találkozói során gyakran találja magát abban a különös helyzetben, hogy európai vagy amerikai partnerei tőle tudják meg: Vietnamban többen élnek, mint bármely EU-tagállamban.
A PwC végigkíséri életét: főiskolásként három évet töltött a cég elődjénél, a Coopers & Lybrandnél. 1993 és 1996 között számtalan privatizációs tranzakcióban vett részt, vállalatértékelési és -átvilágítási munkákat végezve.
A világjárást a Richter Gedeonnál eltöltött másfél év után kezdte meg – erről az időszakról is szép emlékeket őriz. „1996-ban csapatunkat az Investor Relations és a Financial Times közös listáján, a világ összes feltörekvő piacán jegyzett cég közül a második legjobbként jegyezték.”
Ezután következett „élete egyik legjobb éve”: az MBA megszerzése a hollandiai Nyenrode Egyetemen. „Az ötvennégy fős osztály 24 különböző nemzetet képviselt” – idézi fel korai vonzódását a különböző kultúrákhoz Amaczi Péter.
A Nyenrode azóta is fontos szerepet tölt be életében, hiszen az MBA-programok társigazgatójaként részt vesz egykori iskolája vezetésében is: közreműködésével 70 diák készül nyári tanulmányútra Bangaloréba.

Névjegy

PricewaterhouseCoopers

Tanácsadói üzletága tranzakciós, teljesítményjavító, valamint válságkezelési szolgáltatásokat foglal magában.

A PwC ázsiai és csendes-óceániai részlegének tavalyi árbevétele becslések szerint megközelítette a 600 millió dollárt.

A cégnek dolgozó munkatársak száma csaknem 3500.

Amaczi Péter (36)

1995-ben a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán szerezte első diplomáját, majd 1998-ban nemzetközi MBA-diplomát szerzett Hollandiában.

Négyszer futott maratont, nyolcszor úszta át a Balatont. Munkája mellett a csoportformáló hálózatok elmélete és India fejlődése foglalkoztatja leginkább.

Tanácsadói üzletága tranzakciós, teljesítményjavító, valamint válságkezelési szolgáltatásokat foglal magában.

A PwC ázsiai és csendes-óceániai részlegének tavalyi árbevétele becslések szerint megközelítette a 600 millió dollárt.

A cégnek dolgozó munkatársak száma csaknem 3500.

Amaczi Péter (36)

1995-ben a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán szerezte első diplomáját, majd 1998-ban nemzetközi MBA-diplomát szerzett Hollandiában.

Négyszer futott maratont, nyolcszor úszta át a Balatont. Munkája mellett a csoportformáló hálózatok elmélete és India fejlődése foglalkoztatja leginkább. -->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.