Vendéglátás. A halételeiről ismert német Nordsee 150 éttermet nyit a Közel-Keleten. Európa harmadik legnagyobb gyorsétteremlánca 2008-tól megjelenne Egyiptomban, Szaúd-Arábiában és az Arab-öböl menti államokban is – írja a Die Welt. A Nordsee partnere a terjeszkedésben a birminghami székhelyű, de arab tulajdonú IHS International Ltd. lesz.
A kairói vagy rijádi Nordsee éttermek logója, belső kialakítása megegyezik majd az európaiakéval. Nagy különbség viszont, hogy az arab hagyományoknak megfelelően férfi- és női szakaszra osztják fel. További eltérés, hogy a közel-keleti egységeket forgalmas bevásárlóközpontokban alakítják ki. A halat is a cég hivatalos partnere, a Deutscher See szállítja, Bremerhavenből repülőgépen Dubaiba. A Nordsee azt reméli, hogy a nagy gyorsétteremláncoktól eltérő kínálata (főleg halak, illetve ezekből készült szendvicsek és saláták) megfelelő megkülönböztető erő lesz, és feltűnése az újdonság erejével hat a Közel-Keleten.
A Nordsee a McDonald’s és a Burger King után a harmadik legnagyobb szereplő a gyorséttermek piacán 410 egységből álló hálózatával. Ezekből 361 van Németországban, 43 Ausztriában, 4 Svájcban és 2 Csehországban.
Összesen mintegy 6000 embert foglalkoztat, 2006-ban 369 millió euró árbevételt és közel 20 millió euró profitot termelt. 2005 óta az International Food Retail Service csoport tagja, amelynek fő tulajdonosa az egykori német pékkirály, Heiner Kamps. VG
A Magyar Franchise Szövetségtől azt a tájékoztatást kaptuk, hogy bár több kísérlet is történt ez ügyben, eredménnyel egyik sem járt. A grandiózus kelet-európai fejlesztési tervek így, úgy látszik, kútba estek, hiszen idáig csak két csehországi egységet nyitott a Nordsee.
A Magyar Franchise Szövetségtől azt a tájékoztatást kaptuk, hogy bár több kísérlet is történt ez ügyben, eredménnyel egyik sem járt. A grandiózus kelet-európai fejlesztési tervek így, úgy látszik, kútba estek, hiszen idáig csak két csehországi egységet nyitott a Nordsee.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.