BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brüsszeli PR

2007.08.27., hétfő 00:00

Szegény Meglena Kuneva fogyasztóvédelmi biztosnak már megint egy rossz hírhez kellett a nevét adnia a múlt héten. Az Európai Bizottság legfiatalabb hölgy tagja (csak azért írom le, hogy ötvenéves, mert ez jól példázza, mennyire nem csikócsapat viszi az ügyeket Brüsszelben) ezúttal a mérgező kínai játékokkal kapcsolatban volt kénytelen valami jó hírt kreálni a nagyközönség számára. Hogy sikerült-e neki, döntse el az olvasó: ő mindenesetre megállapította, hogy a veszélyes termékek kiszűrésére létrehozott uniós fogyasztóvédelmi gyorsriasztó rendszer, a RAPEX villámsebesen átadta a beléje táplált információkat valamennyi tagállamnak, ergo jól működött. Majd minden érintettet felszólított a veszélyes termékek piacra jutásának a megakadályozására, és felsorolta, mi mindent tett vagy tesz majd az EU a maga részéről e célból.

Úgy hiányzott ez a termékbotrány az uniós kommunikációnak, mint üveges tótnak a hanyattesés. Olyan szépen felépítettek mindent a brüsszeli PR-korifeusok: D terv a demokrácia, a dialógus, a diskurzus erősítésére, pozitív üzenetek a külföldi mobilhívások díjainak a csökkentéséről vagy a repülőjegyek átláthatóságáról, aztán tessék, az élet felülírja a kommunikációs terveket. Kunevának három héten belül már három sajtóközleményt kellett kiadnia a kínai termékek ügyében. Ahelyett, hogy a saját pozitív programjait kommunikálhatná. És aligha a mostani volt az utolsó megszólalása a témában. UGy

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.