BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szakmája a problémakezelés

2007.08.06., hétfő 00:00

A problémamegoldás az igazi szakterülete Tőczik Zsoltnak, az Expressz Magyarország Zrt. július 1-jén kinevezett vezérigazgatójának. A szakember a tulajdonosi szemléletet korán magáévá tette, édesapjáé volt ugyanis az ország első szerződéses keretek között működő vendéglője. Tanulmányai elvégzése után három évig a családi vállalkozásban dolgozik, majd a Procter & Gamble-nél helyezkedik el. Később kiderül, ezzel tizenhárom éves, folyamatosan felfelé ívelő karrier indul el. Hamarosan Kelet-Magyarország területi vezetője, de 1996-ra az üzlet közel kétharmada az általa vezetett csoport hatáskörébe tartozik. Már ezekben a munkakörökben a válságkezelés, illetve a projektek elindítása jelenti a fő feladatait: ő rendezi a Coop és a Metro ügyét, a P&G termékeit akkoriban bojkottáló társaságok utóbb a P&G biztos partnereivé váltak.

1999-től Angliában irányítja a P&G termékeinek a Boots drogéria-gyógyszer áruházláncban való értékesítését, majd Brüsszelbe kerül, ahol a mosóporok és a háztartási tisztítószerek Kelet-Közép-Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős trade-marketing menedzsereként dolgozik, egyebek mellett ő vezeti be a Tide-ot az izraeli piacra. Alexandriában egy kevéssé európai gyakorlattal is megismerkedik: az apró üzletekben a különösen apró gyári kiszerelések mellett hordókból is lehetett kimérve – például – Ariel mosóport venni. Igaz, az utóbbi áru nagy része nem tiszta forrásból származott.

A sok utazást végül megunja, és hazatér: 2002-ben régiós (Magyarország, Szlovákia, Cseh- és Horvátország, valamint Szlovénia) feladatra kap megbízást, majd a hazai értékesítésért felel, évi 25 millió dolláros büdzsé felett diszponál.

Két évvel ezelőtt a Fonyódi Ásványvíz Kft. ügyvezető igazgatójává nevezik ki, és ez óriási váltás nemcsak az üzlet méretében, de a vállalati kultúra szempontjából is – egy multinacionális részvénytársaságból a régióban vezető, családi tulajdonban lévő horvát Agrokor d. d. egyik társaságába. Szűk három év alatt a cég megreformálja az imázsát, a forgalma ötszörösére nő, és több, pirosban töltött év után az idén nyereségre számít.

Tőczik Zsolt azonban már egy új terület kihívásaival akar szembenézni: az Expressz Magyarország ajánlatát – ahogy mondani szokás – nem lehetett visszautasítani. A nemrégiben a török Hürriyet kiadó tulajdonába került csoportnál szintén nagyszabású tervei vannak: az Expressz hamarosan arculatot vált, szélesíti a tevékenységi körét, a vezérigazgató pedig – nincs meglepetés! – 2008-tól dinamikus bővülésre számít. A korrupciótól irtózik és irtja. Volt olyan beosztottja – meséli –, akit egyetlen forint miatt küldött el, de a játékszabályok betartását a partnereitől, sőt a versenytársaitól is megköveteli.

Névjegy

CÉG. Expressz Magyarország Zrt. A magyar print hirdetési piac meghatározó szereplője, az idén került a Dogan Yayin Holding részeként működő Hürriyet kiadó tulajdonába.

Az Expressz lapcsoport mellett az immár 63 mutációban megjelenő Szuperinfó franchise-ával is rendelkező társaság tavaly 7,8 milliárd forint bevételt ért el.

Tőczik Zsolt (40)

Feleségével és három gyermekével a tatai Öreg-tó partján lakik.

Korábban szeretett motorozni; manapság – ha ideje engedi – szívesebben főz – mint mondja, ez pihenteti. A szabadban készített babgulyásával és báránypörköltjével egyaránt komoly sikereket könyvel el.

Az Expressz lapcsoport mellett az immár 63 mutációban megjelenő Szuperinfó franchise-ával is rendelkező társaság tavaly 7,8 milliárd forint bevételt ért el.

Tőczik Zsolt (40)

Feleségével és három gyermekével a tatai Öreg-tó partján lakik.

Korábban szeretett motorozni; manapság – ha ideje engedi – szívesebben főz – mint mondja, ez pihenteti. A szabadban készített babgulyásával és báránypörköltjével egyaránt komoly sikereket könyvel el.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.