Alig két hete érkezett a céghez Drajkó László, a Microsoft Magyarország Kft. új ügyvezető igazgatója, akinek a következő másfél-két hónapban a vállalattal és a munkatársaival való ismerkedés lesz az egyik fő feladata. Kívülről már körbejárta a céget – volt már versenytárs vállalkozás és hardveres partnercég vezetője is.
Nemzetközi és magyar multinál egyaránt dolgozott, de mint mondja: a korábbi feladatai inkább üzlet- és piacfejlesztéshez kapcsolódtak. A váltásoknál nagyon fontos szempont számára, hogy a feladat az legyen, aminek a pozíciót hívják; ez a mostani esetben valóban felhatalmazott „country manager”-i megbízást jelent. Szerinte az a lényeg, hogy a vezető számára mindig meghatározott felelősségi viszonyt teremtsenek, ahol nemcsak a feladat az övé, hanem a felelősség és az ezzel járó erőforrások is. Nyitottabb kommunikációt ígér, ez szerinte nemcsak a PR-jellegű megnyilvánulásokban fontos, hanem az iparág képviseletének a szintjén is.
Nem tartja magát kézivezérlős menedzsernek, mint mondja, egyfajta adaptív vezetői stílust képvisel, szeret bizalmi alapon együttműködni a beosztottakkal. Ugyanakkor tisztában van azzal, előfordulhatnak olyan helyzetek is, amikor autokratikus módszerekhez kell folyamodni.
Mint mondja: nincs könnyű helyzetben, mivel elődje, Vityi Péter vezetése alatt a cég kétszer is elnyerte a legjobb hazai munkahely díját. Nem él a manapság oly divatos vezetői gyakorlattal, hogy saját embert hoz magával, noha megérti azokat, akik ezt teszik, hiszen gyorsítják a bizalmi környezet kiépítését.
Nem kapott külön kiképzést a krízismenedzsmentre, kényes kérdések minden területen előfordulhatnak. Az ilyen helyzetek kezelése az első tapasztalatai szerint a Microsoftnál is része a szokásos üzletmenetnek. Ugyanakkor legalább ennyire fontosnak tartja, hogy a vezető kellően lobbista típus is legyen. Mint mondja: egyfelől felemelő érzés komoly hatással lenni a társadalomra azzal, hogy jó dolgokat csinálnak, másfelől olyan elkötelezettségeket vállalni, amelyek az anyacégen belül kiemelik Magyarországot a többiek közül. Egyike volt a határozott elvárásoknak a kinevezésekor, hogy a hazai leányvállalat súlyát tovább növelje mind a magyar informatikai életben, mind a Microsoft világán belül.
Szabadidejének nagy részét igyekszik a tőle külön nevelkedő 11 éves lányával tölteni, illetve az idénynek megfelelő sportágat űzni, de csak műkedvelő kategóriában.
A Microsoft a személyi számítógépekre írt szoftverek legnagyobb gyártója a világon. A magyarország leányvállalat 1993-ban alakult két fővel, az alkalmazottak száma jelenleg megközelíti a 150-et. A Microsoft hazánkban viszonteladókon keresztül forgalmazza termékeit.
Drajkó László (40)
Számítástechnikai diplomát szerzett a Budapesti Műszaki Egyetemen, posztgraduális képzés-ben a Külkereskedelmi Főiskolán vett részt.
1992–1996 között a Novell Hungary Kft. ügyvezetője
1996–2000 között a Compaq Computernél előbb magyarországi, majd regionális ügyvezető
2000–2003-ig Axelero Internet Rt. vezérigazgatója
2004–2007 között Graphisoft SE értékesítési igazgatója
2007-től Microsoft Magyarország Kft. ügyvezetője
A Microsoft a személyi számítógépekre írt szoftverek legnagyobb gyártója a világon. A magyarország leányvállalat 1993-ban alakult két fővel, az alkalmazottak száma jelenleg megközelíti a 150-et. A Microsoft hazánkban viszonteladókon keresztül forgalmazza termékeit.
Drajkó László (40)
Számítástechnikai diplomát szerzett a Budapesti Műszaki Egyetemen, posztgraduális képzés-ben a Külkereskedelmi Főiskolán vett részt.
1992–1996 között a Novell Hungary Kft. ügyvezetője
1996–2000 között a Compaq Computernél előbb magyarországi, majd regionális ügyvezető
2000–2003-ig Axelero Internet Rt. vezérigazgatója
2004–2007 között Graphisoft SE értékesítési igazgatója
2007-től Microsoft Magyarország Kft. ügyvezetője-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.