Világéletében a közlekedés izgatta Szemkeő Gábort, a GLS Hungary Kft. ügyvezető igazgatóját, de a családi hagyomány is hozzájárult a pályaválasztásához. A közgazdasági egyetemi mellett autógépész-üzemmérnöki diplomával a zsebében az Ikarusnál kezdett dolgozni. Kereskedelmi igazgatóként távozott 17 év után, mert nem értett egyet az új vezetés stratégiájával. A rendszerváltozással egybeeső döntés szakmai élete legnagyobb váltását is jelentette. Előbb a Hungagent Rt. vezetésével bízták meg, majd 1994-ben a Trans-O-Flex csomagszállító cég magyarországi leányvállalatának a létrehozásában vett részt. Ez jó ajánlólevélnek bizonyulhatott a General Logistics Systems (GLS) számára, amelynek vezetése közvetlenül kereste meg.
A folyamatosan építkező GLS a Magyarországon bevált modellt választotta kelet-európai terjeszkedésekor. Saját leányvállalatokat alapítottak, ellentétben a nyugat-európai gyakorlattal, ahol cégfelvásárlásokkal léptek be az újabb piacokra. A magyar után Szlovákiában, Csehországban, majd a közelmúltban Romániában hoztak létre leányvállalatot; mindenütt a nulláról indultak, és mindegyik cég vezetésével Szemkeő Gábort bízták meg. A már működő szlovéniai leányt ez év áprilisában integrálták a kelet-európai régióba. Az ügyvezető kollégái által emlegetett szerénységét bizonyítja, hogy nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy a globális cégeknél szokatlan módon a közép- és a kelet-európai régió vezetőjeként a térség országaiban lévő társaságokért is felel, és ő irányítja az itt dolgozó mintegy ezer embert. Nem véletlen, hogy az idén Alsónémediben avatták a 6,2 millió eurós beruházással létrejött és a leányvállalatokat is kiszolgáló, csaknem ötezer négyzetméteres új csomaglogisztikai központot.
Csapatával megpróbálja integráltan, egységesen kezelni az öt céget – avat be a kulisszatitkokba –, de illik mindenütt jelen is lenni. Sokat van úton, munkaidejének 50-60 százalékát tölti itthon, mert itt van a régió központja. Úgy véli, hogy jól megszervezett munkával minden megoldható. Naponta 10-12 órát dolgozik ugyan, a hétvégék azonban szabadok.
Stabil vezetői gárdával tevékenykedik. Négy közvetlen munkatársa közül kettő már a cégnél volt, amikor odakerült. Eggyel korábban együtt dolgozott már, egy pedig öt éve csatlakozott hozzájuk. A döntések közös megegyezéssel és a konszern stratégiájával összhangban születnek. A munka feszültségeit hajózással vezeti le. A Dunán motorossal, a tengeren vitorlással hajózik. Erre és a családdal töltött szabadságokra mindig szakít időt. Büszke arra, hogy az Atlanti-óceánon is átkelt vitorlással.
A GLS Hungary Kft. az amszterdami székhelyű General Logistics Systems magyar leányvállalata, 1998-ban jött létre. A cég jegyzett tőkéje 30 millió forint, létszáma 73 fő, tavalyi árbevétele 4,7 milliárd forint. Az alsónémedi csomaglogisztikai központ mellett Magyarországon 25 depó működik, 280 kiszállító járművel és 45 teherautóval.
Szemkeő Gábor (59)
A közgazdasági egyetemen, majd a Közlekedési Műszaki Főiskolán szerzett diplomát
1971–87 között az Ikarusnál dolgozott
1988-tól a Hungagent vezérigazgatója
1994-től a Trans-O-Flex magyarországi vezetője
1999-től a GLS Hungary ügyvezető igazgatója, majd GLS-régióvezető is
A GLS Hungary Kft. az amszterdami székhelyű General Logistics Systems magyar leányvállalata, 1998-ban jött létre. A cég jegyzett tőkéje 30 millió forint, létszáma 73 fő, tavalyi árbevétele 4,7 milliárd forint. Az alsónémedi csomaglogisztikai központ mellett Magyarországon 25 depó működik, 280 kiszállító járművel és 45 teherautóval.
Szemkeő Gábor (59)
A közgazdasági egyetemen, majd a Közlekedési Műszaki Főiskolán szerzett diplomát
1971–87 között az Ikarusnál dolgozott
1988-tól a Hungagent vezérigazgatója
1994-től a Trans-O-Flex magyarországi vezetője
1999-től a GLS Hungary ügyvezető igazgatója, majd GLS-régióvezető is -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.