- Életútjáról szóló nyilatkozataiban többször is szerepel, hogy annak idején vagyonát először parókakészítéssel alapozta meg a Távol-Keleten. Mondhatjuk, hogy ekkor került kapcsolatba először a divattal, hisz a hatvanas évek végén, a hetvenes évek elején a parókakultusz – különösen angolszász területeken – a reneszánszát élte.
- Valóban készítettem parókákat, de az igazi „divatkapcsolatnak” a farmert mondanám. Egy társammal együtt 1972-ben találtuk ki az úgynevezett „feaded denim”-et, azaz a koptatott farmert, amely egy kellemes, puha, lágy anyagú nadrág. Tréfásan azt mondtuk, hogy a piacon addig forgalmazott Lee és Levi’s farmerokat simán a sarokba lehet állítani, mert olyan durvák és kemények voltak. A cégünket Jeans Eastnek hívták, a márkánk pedig a Feaded Glorie volt – utalva amerikai származásunkra. Azt hittük, hogy mint minden divat, ez is elmúlik egy-két év után, de nem. A farmerüzlet elképesztő méreteket öltött. Meghódított minden korosztályt és szinte minden tervezőt. Ma már szinte nincs is olyan jelentős dizájner, akinek a kollekciójában ne szerepelne ez a ruhadarab.
- Ha ilyen jól ment az üzlet, miért nem maradt benne?
- A sztrájkok miatt. Háromezer emberrel dolgoztunk, és mindig próbáltunk változtatni, újítani, például új gépeket beállítani. A munkások ezt úgy fogták fel, hogy az ő jövedelmüket akarjuk csökkenteni, és folyamatosan tiltakoztak. Amikor már úgy éreztem, hogy nem ők dolgoznak nekem, hanem én nekik, kiszálltam. Ezután tudtam megvalósítani azt, amit mindig is szerettem volna, a filmezést.
- A film sem áll messze a divattól…
- Ahogy mondja. Egy producer is imázst ad el, akárcsak a divattervezők. Már a film megjelenése előtt egy évvel mindent ki kell találni. A ruhákat, a zenét, a stílust. Sőt, ha igazán jól végezzük a dolgunkat, akkor ezekkel később divatot is teremtünk. Gondoljon csak arra a szállóigévé vált mondatra a Terminátorból, hogy: I’ll be back! Vagy arra, milyen nagy divat lett a fejpántként használt kendő, amelyet Stallone viselt a Rambóban. De említhetem a Miami Vice-ot, ekkor hozta divatba az Armani-öltönyt kerek nyakú pólóval Don Johnson.
- Az ön öltözködését ismerve nem merném azt állítani, hogy egy megszállott divatrajongóval állok szemben. Mégis, hogyan jött az ötlet, hogy Magyarországon ebbe az üzletbe fektet be?
- Meggyőződésem, hogy Budapest hamarosan olyan főváros lesz, mint London vagy Párizs, de ehhez az is kell, hogy olyan kínálat legyen itt is. Sokan vannak már, akik rendszeresen külföldön vásárolnak. Arra gondoltam, biztosítani kellene a lehetőséget, hogy itthon is megtalálják azt, ami tetszik nekik. Egy olyan divatházra gondoltam, amely több korosztályhoz szól, többfajta stílus megtalálható benne, és természetesen nem csak a topmodell alkatúak méretében kaphatók a divatos holmik. Olyanra, amely mind a férfiaknak, mind a nőknek az öltözködési kellékek teljes palettáját kínálja, ezzel egyfajta egységes imázst teremtve.
- Annak idején, amikor megjelent a magyar filmpiacon, elég nagy lavinát indított el. Ez várható most a divat területén is?
- Remélem. Annak idején az elsők között voltunk, és mi hoztuk be a külföldi, pontosabban a nyugati filmek többségét. Egy új típusú mozizást honosítottunk meg a multiplexekkel, és azt hiszem, A miniszter félrelép című filmmel egy új fejezetet nyitottunk a hazai filmgyártásban. Én bízom abban, hogy most a divatban is sikerül valami új trendet teremteni. Elég, ha csak azt említem, hogy az üzlet két szinten, 600 négyzetméteren terül el, két márka, a Byblos és a Roccobarocco két-két vonalát forgalmazzuk majd, mind férfi-, mind női ruházatban, valamint cipőket, táskákat és kiegészítőket. Egy szezonban körülbelül ötezer darab ruházati cikket és körülbelül 700 pár cipőt kínálunk. Az üzletbe lépőket nem mindennapi látvány fogadja majd. A hagyományos belsőépítészek helyett legutolsó filmem látványtervezője, Szabolcs János tervezte meg a belső tereket, természetesen egy építészcsapattal a háta mögött.
- Bevezető marketingstratégiájuk mindenesetre elég formabontó. „By appointment only”, azaz bejelentkezés alapján, hirdetik néhány magazinban.
- A szükségből próbáltunk erényt kovácsolni, aztán rájöttünk, hogy ennél jobb dolgot nem is találhattunk volna ki. A tervek szerint októberben cserélik ki az úgynevezett „Fashion Street” burkolatát, éppen akkor, amikor nyitunk. Láttuk, hogy óriási nyitópartira nincs lehetőség, hisz az utca fel lesz túrva. Mit tehetünk, töprengtünk, és akkor jött az ötlet, mi lenne, ha személyes találkozók révén ismerné meg a jövendő vásárlóközönség az üzletet. Tehát bejelentkezésre fogadjuk az érdeklődőket, és ahogy a szalonokban szokás, egy-két modell segítségével is megnézhetik a kínálatot. Sokkal jobb, mint egy nagy parti, ahová eljönnek az emberek, hogy egymást lássák, aztán hazamennek, és két-három nap múlva már feledésbe merül az egész.
- A jelek szerint az ön üzlete lesz a most alakuló Fashion Street zászlóshajója. Miért választotta ezt a környéket, amikor a luxusmárkák az Andrássy úton tapossák egymás sarkát? Már megnyitott a Louis Vuitton, mellette készül a Burburry, és a hírek szerint már megvan a Gucci üzlethelyisége is.
- Most ez a két utca a felkapott, de szerintem ez változni fog. Ahhoz azonban merészség kell, hogy valaki másutt nyisson boltot. Szerintem itt is bekövetkezik az, ami Amerikában. Ha ellátogat Orange Countryba, akkor ott egy egész bevásárlóközpontot talál, ahol csak luxusmárkák vannak. Ehhez egyfajta vízió kell, ami egyébként nem áll távol tőlem.
- Ahogy említette, az első üzleti kapcsolata a divattal a farmer esetében volt. Talán ez a magyarázata, hogy két olyan olasz céget választott, amelyek annak idején – szintén a hetvenes években – a farmerral szereztek hírnevet?
- Nem, ők találtak meg engem. A két márkát tulajdonló Swinger csoport már két éve keresett Magyarországon partnert, amikor egy ismerősön keresztül kapcsolatba kerültünk.
- A Byblos és a Roccobarocco a hetvenes-nyolcvanas években élte fénykorát. A Byblosnál a kezdeteknél nem más bábáskodott, mint az akkor még ismeretlen, fiatal tervező, Gianni Versace. Hosszabb szünet következett mindkettő életében, és csak most kezdett erősödni mindkét márka. Ön hová sorolná őket?
- A Byblost – melynek tervezője Manuel Facchini – a határozott színek, a Roccobaroccót a fekete-fehér kombináció jellemzi, és mindkettőnél fontos a különleges és magas minőségű anyag, a finom, esetenként elég bonyolult kidolgozás. Ha a nemzetközi mezőnybe kell elhelyeznem, akkor a Versace és/vagy a Cavalli alatt, de a Donna Karan vagy a Max Mara felett pozicionált mindkettő. Egy kosztüm 100 és 300 ezer forint között kapható majd, egy cipő 60 és 100 ezer forint között lesz.
- Meglepődtem, amikor utánanéztem, hol van a Byblosnak saját üzlete. Olaszországban két városban, valamint Varsóban és Moszkvában, Dél-Afrikában és a Távol-Keleten.
- A Byblos most kezdi kiépíteni saját üzlethálózatát, mi is ennek vagyunk részesei. Érdekes kihívás felépíteni egy céget, illetve egy imázst. Tíz évvel ezelőtt Roberto Cavalliról sem tudta senki, hogy kicsoda, ma pedig sztár az egész világon.
- Apropó, Cavalli. Jól értesültek úgy tudják, a következő üzlete egy Cavalli lesz.
- Roberto hosszú évek óta jó barátom. Annak idején szó volt arról, hogy együtt nyitunk egy üzletet a Rodeo Drive-on. Engem akkor azonban más kezdett el érdekelni, és a közös terv nem valósult meg. Hozzáteszem, kár, mert ma nagyon jól megy ott a Cavalli-üzlet. A hír egyébként igaz, jövőre szeretnék egy Cavalli-boltot nyitni Budapesten, feltéve, ha találok megfelelő helyen megfelelő helyiséget.
- A jövő héten megnyíló üzlete mekkora beruházást jelentett?
- Hogy megérte-e megcsinálni, arról szívesen nyilatkozom egy év múlva.
1956: Előbb Kanadába, később Los Angelesbe megy
1966: Hongkongba megy, paróka-, majd farmergyártásba kezd
1972: Moziüzemeltetésbe fog. Forgalmaz, majd filmeket is gyárt
1975-ben az USA-ban Mario Kassarral megalapítja a Carolco Picturest
1989-ben Budapesten megalapítja az InterComot
1990-ben kiszáll a Carolcóból, és létrehozza a Cinergit
1992: Las Vegas Casino Budapest – társtulajdonos
1996: Felépítteti a Hollywood Multiplex lánc első moziját
2000-ben ismét összeáll Kassarral, és megalapítják a C2-t
2000: Budapest, Tropicana Casino – társtulajdonos
2006: Korda Filmstúdió – társtulajdonos
2007: Byblos Budapest – tulajdonos
Magánélet. Elvált. Üzleti érdekeltségei Los Angeleshez és Budapesthez kötik, mindkét városban otthon érzi magát.
Hobbija a munkája. Szívesen síel és teniszezik. Szenvedélyesen szeret főzni, rendszeresen főz a barátainak. Schwarzenegger kedvence a bécsi szelet, Stallone édesszájú, neki csokis süteményt süt. Évekkel ezelőtt a születésnapjára ajándékba kapott egy szakácsot három napra, tőle leste el a mesterfogásokat. Motorozik, korábban versenyzett is. Két Harley–Davidson tulajdonosa, de kedvence a James Cameronnal közösen megépített motor.
1956: Előbb Kanadába, később Los Angelesbe megy
1966: Hongkongba megy, paróka-, majd farmergyártásba kezd
1972: Moziüzemeltetésbe fog. Forgalmaz, majd filmeket is gyárt
1975-ben az USA-ban Mario Kassarral megalapítja a Carolco Picturest
1989-ben Budapesten megalapítja az InterComot
1990-ben kiszáll a Carolcóból, és létrehozza a Cinergit
1992: Las Vegas Casino Budapest – társtulajdonos
1996: Felépítteti a Hollywood Multiplex lánc első moziját
2000-ben ismét összeáll Kassarral, és megalapítják a C2-t
2000: Budapest, Tropicana Casino – társtulajdonos
2006: Korda Filmstúdió – társtulajdonos
2007: Byblos Budapest – tulajdonos
Magánélet. Elvált. Üzleti érdekeltségei Los Angeleshez és Budapesthez kötik, mindkét városban otthon érzi magát.
Hobbija a munkája. Szívesen síel és teniszezik. Szenvedélyesen szeret főzni, rendszeresen főz a barátainak. Schwarzenegger kedvence a bécsi szelet, Stallone édesszájú, neki csokis süteményt süt. Évekkel ezelőtt a születésnapjára ajándékba kapott egy szakácsot három napra, tőle leste el a mesterfogásokat. Motorozik, korábban versenyzett is. Két Harley–Davidson tulajdonosa, de kedvence a James Cameronnal közösen megépített motor. CÉG: Intercom Az egyik legfontosabb hazai vállalkozása az InterCom Zrt., amelyben 100 százalékos tulajdonos. A cég Magyarország legnagyobb film- és DVD-forgalmazó vállalata. Számos nagy hollywoodi filmstúdió produkcióinak kizárólagos magyar forgalmazója: a Twentieth Century Fox, a Warner Bros. és a Columbia Pictures filmjeit forgalmazza; a Twentieth Century Fox Home Entertainment, a Paramount, illetve a Universal stúdió és a Buena Vista Home Entertainment termékeit DVD-n; valamint magyar művészek és magyar filmek moziba jutásának is állandó támogatója.
Az InterCom Zrt. nettó árbevétele 2006-ban 7,86 milliárd forint volt. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.