A lakosság igyekszik átvészelni a nehezebb időket. Aki teheti, hitelt vesz fel, vagy a megtakarításaiból igyekszik kisimítani az átmeneti hullámvölgyet. Akadnak, akik későbbre halasztják a nem elengedhetetlen kiadásaikat, és egyre többen vannak olyanok, akik az eddiginél tudatosabban használják ki a kereskedő cégek vásárlócsalogató akcióit. A leárazások szerepe ráadásul tovább nőhet, hiszen az eddigi adatok még nem tükrözték az élelmiszerárak drasztikus emelkedését, amely épp a legalsó jövedelmű csoportokat érinti a legérzékenyebben. S míg bizonyos termékek esetében valószínűleg már tényleg túl vagyunk a nehezén, az élelmiszersokk még hátravan.
A kereskedők persze mentik, ami menthető. A megszorításokból kényszerűen kiveszik a részüket, ha nem akarnak még nagyobb forgalmat veszíteni versenytársaik javára. Az akciókon a nagyobb áruházláncok még nyerhetnek is; ezt támasztja alá, hogy ők még az ínséges időkben is növelni tudják a forgalmukat. A tehetősebb ügyfeleket megcélzó kereskedőket is kevesbé érzékenyen érinti az általános visszaesés, ez azonban nem változtat lényegesen az összképen.
A reménysugárt az üzleteknek az jelentheti, hogy közeledik a várva várt karácsonyi ajándékozás. Az azonban kérdés, hogy az ünnep mennyire lesz képes feledtetni a lakossággal a pénzügyi korlátait, és ennek milyen hatása lesz a jövőre nézve. Mert bár a reálkeresetek zuhanása megállhat, valamikor a hiteleket is vissza kell fizetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.