Vásárló kerestetik
A lakosság igyekszik átvészelni a nehezebb időket. Aki teheti, hitelt vesz fel, vagy a megtakarításaiból igyekszik kisimítani az átmeneti hullámvölgyet. Akadnak, akik későbbre halasztják a nem elengedhetetlen kiadásaikat, és egyre többen vannak olyanok, akik az eddiginél tudatosabban használják ki a kereskedő cégek vásárlócsalogató akcióit. A leárazások szerepe ráadásul tovább nőhet, hiszen az eddigi adatok még nem tükrözték az élelmiszerárak drasztikus emelkedését, amely épp a legalsó jövedelmű csoportokat érinti a legérzékenyebben. S míg bizonyos termékek esetében valószínűleg már tényleg túl vagyunk a nehezén, az élelmiszersokk még hátravan.
A kereskedők persze mentik, ami menthető. A megszorításokból kényszerűen kiveszik a részüket, ha nem akarnak még nagyobb forgalmat veszíteni versenytársaik javára. Az akciókon a nagyobb áruházláncok még nyerhetnek is; ezt támasztja alá, hogy ők még az ínséges időkben is növelni tudják a forgalmukat. A tehetősebb ügyfeleket megcélzó kereskedőket is kevesbé érzékenyen érinti az általános visszaesés, ez azonban nem változtat lényegesen az összképen.
A reménysugárt az üzleteknek az jelentheti, hogy közeledik a várva várt karácsonyi ajándékozás. Az azonban kérdés, hogy az ünnep mennyire lesz képes feledtetni a lakossággal a pénzügyi korlátait, és ennek milyen hatása lesz a jövőre nézve. Mert bár a reálkeresetek zuhanása megállhat, valamikor a hiteleket is vissza kell fizetni.







