Haraszti Zsolt. A Netrisk ügyvezetője. Kell a kampány. A múlt évi szezon áttörést hozott az online biztosításközvetítésben. A neten váltók száma megduplázódott, elérte a 260 ezret, ez a teljes kötelezőváltási piac majd 40 százaléka. A roham néhány biztosítót felkészületlenül ért, a csekket sokan nem kapták meg időben, ezért ismét egyre többen beszélnek arról, hogy értelmetlen a biztosítóváltást az év két hónapjára korlátozni, ezzel megkötve az autósok kezét is. Úgy tűnhet tehát, mintha a kampány eltörlése az autósok érdeke is lenne. Arra, hogy ez mennyire nem így van, csak egy példa: míg novemberben 30 ezer forintos átlagdíjon lehetett kötelezőt kötni, most – kampányon kívül – az átlagár már 47 ezer forint. Ha nincs kampány, az árversenytől is elbúcsúzhatunk. Ennek pedig nem az autósok lesznek a haszonélvezői.
Papp Lászlóné. Az Aegon gépjármű-biztosítási igazgatója. Díjhalasztás. Az Aegon számára sikeresen zárult a kampány. A társaságunkhoz szerződött ügyfelek száma többszörösen meghaladja azokét, akik felmondták biztosításukat. A rendeleti változások hatására a kártörténeti adatok lekérdezése az idén a biztosítók dolga volt. Az első tapasztalatok kedvezőek, ugyanakkor január végén újabb médiakampány indult a csekkek kiküldésével kapcsolatosan. Futótűzként terjedt a hír, hogy retteghetnek, akik váltottak, és január végéig nem fizették be biztosítási díjukat, ugyanis érvényes szerződés híján megbírságolhatják őket, de a kárukat is maguk fizethetik. Az adminisztrációs dömpinget és a váltással együtt járó kártörténeti igazolás beszerzésének időigényét évek óta kezeli társaságunk azzal, hogy díjhalasztást ad új ügyfeleinek.
Zsoldos Miklós. Az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója. Valós bónusz. Pozitív változás, hogy novembertől már nem az ügyfeleknek kellett a kártörténeti igazolást beszerezniük régi biztosítójuktól, hanem megteszi ezt helyettük az új társaság. Továbbra is felesleges terheket ró viszont az ügyfelekre és a biztosítókra az, hogy csak A0 bónusz kategóriában vehetők fel a szerződések, és az első díjfizetés is ennek a kategóriának megfelelő összegről szól. A kötelező biztosítás akkor válna igazán európaivá, ha egyrészt szerződéskötéskor a valós bónuszfokozatnak megfelelően vennék fel az ajánlatot és az első díj befizetését. Másrészt, ha a biztosítási évforduló nem január 1-jére, hanem a szerződéskötés időpontjára esne, vagyis a más biztosítási termékekhez hasonlóan az év bármely napjára. Ezzel megszűnne az év végi kampányból eredő problémakör.
Papp Lajos. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége elnöke. Váltás máskor. Szövetségünk becslése beigazolódott: minden eddiginél többen kötöttek új kgfb-szerződést. Bár az ügyfelek rohama viszonylag előre jelezhető volt, úgy tűnik, a biztosítók egy része képtelen volt időben feldolgozni a beérkezett szerződéseket. Ezt azonban véleményem szerint nemcsak az adminisztrációs háttér hiányosságai okozták, hanem a kártörténeti igazolások bekérésének új rendszere is. A fennakadások természetesen sok ügyfelet elbizonytalanítottak, a problémák rontottak a biztosítási piac szereplőinek megítélésén. Mind aktuálisabb szövetségünk korábban is hangoztatott szakmai állásfoglalása, mely szerint a kötelező év végi kampány helyett célszerű volna átállni a cascóhoz hasonló, évi egyszeri, az autó vásárlásának dátumához igazodó biztosítóváltási lehetőség bevezetésére.
Hoványi Sándor. Az Allianz Hungária Biztosító gépjármű-biztosításokért felelős vezérigazgató-helyettese. Felülvizsgálni. Az elmúlt 2-3 évben egyre több autós vált biztosítót. Az idén az internet szerepe tovább nőtt. Utóbbinál az ügyfelek saját maguk töltik ki az online nyomtatványokat, és így a bevitt, esetlegesen hiányos adattartalom később gondot jelenthet: gyakran a hiányzó adatok miatt nem állapítható meg ugyanis a pontos díj. Az adathiánypótlás okozta feladatokat az Allianz határidőre teljesítette. A váltók számának növekedésével járó feldolgozási nehézségek miatt az Allianz szerint időszerű lenne felülvizsgálni és az ügyfelek érdekében is módosítani a jelenlegi jogszabályrendszert és az egységesen a naptári év végéhez kötött biztosítóváltás gyakorlatát. A közös díjhirdetés miatt fennmaradna a verseny, az összehasonlíthatóság, és az ügyfeleknek több idő állna rendelkezésre a tájékozódáshoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.