A német maratonfutó
Elég jó a magyar kiejtése Jost Lammersnek, persze van még rajta csiszolnivaló. A múlt héten tartott alapkő-letételi ünnepségen azt vettem ki a szavaiból, nem csak udvariaskodik a ferihegyi betonon. Tényleg komolyan gondolja, hogy érdemes kicsit jobban beleásnia magát a nyelvünkben. Nem lehet könynyű dolga, közvetlen munkatársai között görög, holland, ausztrál és német is van a sok magyar mellett, és persze az angol a munkanyelv.
Más értelemben is nehéz ügy neki ez a budapesti. Eddig mindig kőkemény profitorientált csapattal dolgozott – hol a BMW és a Mercedes német beszállítójánál, hol az athéni, majd a düsseldorfi repülőtéren. A magyar vállalatnál a gondolkodásmódot kell átalakítani. „Sokkal könnyebb felépíteni a most kezdett új utasfogadó csarnokot, mint rendet vágni a fejekben” – mondta, utalva arra, hogy magát a céget is áramvonalasítani kellett, kiszervezéseket kellett végrehajtani. Gyorsan hozzátette: nem szokatlan neki a munkahelyi konfliktus, hiszen például Düsseldorfban, ahol a földi kiszolgáló vállalatot vezette, gyakran kellett „megoldani” egy-egy helyzetet.
Ne feledjük, évente 18-20 millió utast kiszolgáló légikikötőről van szó, ahol 1100 ember tartozott hozzá. Amolyan pontgyűjtő életmódot folytatott a budapesti állomáshely előtti években, hiszen elég sokat ingázott Düsseldorf és Athén között. Rábízták a spártai repülőtér kétmilliárd eurós, zöldmezős építésének a felügyeletét. Ahogy visszaemlékszem, az olimpiai előkészületek éveiben sokan megkérdőjelezték, hogy időben és az eredeti költségkeretek között át tudják adni a PPP-projekttel létrehozott objektumot. „Előbb, és nem túlfizetve” – sűrítette össze válaszában a lényeget, büszkén említve, hogy határidő előtt sikerült átadni a repteret.
Hogyan keveredett Budapestre? Őt szemelték ki. Különben volt motivációja is. Egy ír barátja a kilencvenes évek elején a Stollwerck budapesti gyárához jött dolgozni, és többször is meghívta. Már akkor látta, hogy Budapest „cool” hely lehet majd. Lett is, és sorolja a szerinte is kiváló alközpontokat, mint például a Liszt Ferenc tér, a Duna-part, a belvárosi kis kávézók vagy a Károlyi kert. A belvárosi, folyóparti görög étterem az egyik kedvence, csak azt sajnálja, hogy két-három házzal odébb lepusztult minden, pedig hasznosítani lehetne.
Mikor tud önmaga lenni? – kérdeztem, mert érdekelt, hogy milyen, amikor nem a repülésnek és a reptéri munkának él. Erre nem sok idő van – mondta, de azt kiharcolta magánál, hogy hetente háromszor, összesen harminc kilométert lefusson. Na nem csak úgy, cél nélkül! Az őszi berlini maratonra készülve.
Névjegy
JOST LAMMERS (42)A Budapest Airport vezérigazgatója vállalatvezetési és közgazdasági tanulmányokat folytatott Bayreuthban, San Diegóban, és közgazdászdiplomát szerzett Witten/Herdeckében.
Karrierjét az autóiparban kezdte még 1994-ben, a Hochtiefhez 1996-ban csatlakozott. A nyár végén ideköltözteti élettársát és áprilisban született gyermekét is.
A CÉG
A Budapest Airport két éve áll a Hochtief AirPort szakmai irányítása alatt. A vállalt 261 millió eurós fejlesztés legnagyobb részét a közelmúltban kezdte meg. A cég több évtizedre előre tervez, s ha sikerrel végigviszi a bővítést, Ferihegy valóban regionális logisztikai központtá válhat.
A Budapest Airport vezérigazgatója vállalatvezetési és közgazdasági tanulmányokat folytatott Bayreuthban, San Diegóban, és közgazdászdiplomát szerzett Witten/Herdeckében.
Karrierjét az autóiparban kezdte még 1994-ben, a Hochtiefhez 1996-ban csatlakozott. A nyár végén ideköltözteti élettársát és áprilisban született gyermekét is.
A CÉG
A Budapest Airport két éve áll a Hochtief AirPort szakmai irányítása alatt. A vállalt 261 millió eurós fejlesztés legnagyobb részét a közelmúltban kezdte meg. A cég több évtizedre előre tervez, s ha sikerrel végigviszi a bővítést, Ferihegy valóban regionális logisztikai központtá válhat.-->







