A Hiventures milyen hatással volt eddig a magyar startup-ökoszisztémára?
Az elmúlt években nagy fejlődés látszott ezen a területen, létrejött a szükséges infrastruktúra, az inkubátorok, a mentorhálózat, és már a finanszírozás is meg van oldva. Befektetési programjaink már a kezdeti fázisban fel tudnak karolni ötleteket, és akár a nemzetközi piacra lépésig tudják finanszírozni a csapatokat. Amikor elkezdtük a tevékenységünket, kevés startup volt Magyarországon, a jelenlétünkkel nagyjából megduplázódott a számuk, mert sokan a mi finanszírozásunk segítségével váltak lelkes csapatból céggé. Körülbelül nyolcszáz startup lehet ma a hazai piacon.
Mely ágazatok a legnépszerűbbek a magyar startupvilágban, és ez mennyire illeszkedik a nemzetközi trendekbe?
Az egészségtudományban és az arra épülő megoldásokban erősek vagyunk. E területé a legnagyobb arány a portfóliónkban is, pedig nincsenek iparági fókuszaink. A kockázati tőkének globálisan is az egészségügy az egyik fő befektetési célpontja, vagyis a portfóliónk követi a nemzetközi trendeket. A második legnagyobb súly a marketplace startupoké. A kereskedelem jelentős része tolódik az internetre, ami bár tegnap kezdődött, még mindig vannak lemaradásban lévő, jó üzleti lehetőséget jelentő szegmensei. A harmadik nagy csoport a médiával kapcsolatos innovációké, a marketingeszközök terén ugyanis nagy változások zajlanak. Viszont nagy meglepetésre elmaradásban vagyunk a pénzügyi innovációk és technológiák terén. A globális trendhez képest kevés fintech startuppal találkozunk. Pedig ennek Magyarországon is van divatja, a területen a bankok is nagyon erősen jelen vannak az inkubátoraikkal.
A teljes interjú a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.