BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
indexkep Altalanos
VG Vidcast
VG Podcast
ÜZLETRE HANGOLUNK

Ne a díj befolyásolja a lakásbiztosítás típusát! (x)

A hazai ingatlanállomány rendkívül jó arányban biztosított, de sok esetben fordulhat elő alulbiztosítottság. Egy lakásbiztosítás nagyon összetett, soktényezős jogviszony, és fontos, hogy az ügyfelek minél magasabb színvonalú védelmet kapjanak, emellett érdemes törekedni az értékállóságra is a kötéskor – vagyis arra, hogy értékeink a megfelelő mértékben és módon legyenek biztosítva. A VG Vidcast vendége volt a Generali Biztosító kárrendezési vezetője, Szikszai József.
A podcast vendége: Szikszai József, a Generali Biztosító kárrendezési vezetője

Idén már második éve hirdették meg a lakásbiztosítási kampányt Magyarországon. A korábbi gyakorlat szerint egy meglévő biztosítási szerződést az évfordulója előtt 30 nappal lehetett felmondani és újat kötni. Abban az esetben, ha az ügyfél nem bontotta fel, a kontraktus automatikusan meghosszabbodott. A kormány 2024-ben döntött úgy, hogy bevezeti a lakásbiztosítási kampányt, aminek lényege, hogy tavasszal, március végéig az ügyfelek újraköthetik, módosíthatják már meglévő biztosításaikat.

Beszélgetésünket Szikszai Józseffel, a Generali Biztosító kárrendezési vezetőjével itt hallgathatják meg:

Magyarországon a leggyakoribb káresetek a vízkárok. Az elöregedő vízvezetékek sok fejfájást okozhatnak, az ügyfeleknek pedig ilyenkor nagyon fontos, hogy minél előbb helyreállíthassák az ingatlanjukat. Emellett az elemi károk is rengeteg munkát adnak a biztosítóknak. A Generali Biztosító kárrendezési vezetője szerint ez a kör a következő években egyre bővülni fog, a változó időjárás miatt.

Szikszai József hangsúlyozta, hogy Magyarországon kiemelten magas az ingatlanok biztosítottsága. Hozzátette, hogy európai szinten magas ez az arány, ami rendkívül megnyugtató. 

A lakások biztosítottsági aránya hazánkban 75–78 százalék között mozog.

lakásbiztosítási kampány lakásbiztosítás, lakás, biztosító, ház, ingatlan, biztosítás, Female,Real,Estate,Broker,Presenting,And,Advised,To,Model,Home
Végéhez közeledik az idei lakásbiztosítási kampány, most még átalakíthatjuk a szerződésünket / Fotó: Shutterstock

A szakértő szerint a lakásbiztosítási kampány ezért nem is arról szól elsősorban, hogy meggyőzzék az embereket ennek a védelemnek a fontosságáról. A legtöbb lakóingatlan biztosítva van, de sok esetben fordul elő alulbiztosítottság. Ez azt jelenti, hogy a korábban megkötött biztosítási szerződés elavult, és már nem fedezi azt a gyarapodást, amelyen otthonunk keresztülment. Ezért is fontos ez a kampány, hogy az ügyfelek felülvizsgálják a meglévő szerződésüket, és úgy alakíthassák, hogy az igényeiknek a legmegfelelőbb legen.

További részletek a lakásbiztosítási kampányról szóló beszélgetésünk tartalmából:

  • Mi az a lakásbiztosítási kampány? (01:00)
  • A leggyakoribb káresetek (04:30)
  • Számos kedvezménnyel csábítják az ügyfeleket a biztosítók (08:30)
  • Mit is jelent az alulbiztosítottság? (09:20)
  • Létezik túlbiztosítottság? (13:30)
  • Így zajlik a kárrendezés (14:50)
  • Mikor kell a legtöbb káreseményre számítani? (23:00)
  • Kinek ajánlja a szakértő a lakásbiztosítási kampányt? (31:00)

 

A korábbi podcastjeinket itt hallgathatják meg. 

Podcastok Vidcastok

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.