Két változatban dolgozta ki a Budapesti Tömegközlekedési Részvénytársaság (BKV) a 2001. évi tarifákra vonatkozó javaslatát. A 9,3 százalékos változat reáltarifa-emelést nem jelent. Az idei viteldíjak megállapításakor a Pénzügyminisztérium (PM) -- az akkori inflációs előrejelzésekre hivatkozva -- csak 6 százalékos emeléshez járult hozzá. Az áprilisi prognózisok alapján kedvezményezett 5,4 százalékos évközi tarifaemelést elutasította, a jelenlegi prognózisok viszont már legalább 9 százalékos inflációval számolnak. A gázolaj ára ezt jóval meghaladóan, 33 százalékkal nőtt. Ha a PM csak a 9,3 százalékos emeléshez járul hozzá, a BKV-nak a jövő év végére várhatóan 14,3 milliárd forintos hiánya lesz.
Ennek a változatnak az elfogadása esetén egy jegy a jelenlegi 95 helyett 105 forintba kerülne. A teljes árú bérletekért havi 3600 helyett 3900 forintot, a tanuló- és nyugdíjasbérletekért 1165 helyett 1265 forintot kellene fizetni.
A 12 százalékos variáció 3 százalékos reáltarifa-emelést jelentene. A minimálisan szükséges 5 százalékos reáltarifa-növelést azért nem tartalmazza egyik változat sem, mert ennek jóváhagyásától a kormányzat eddig is elzárkózott, s most is erre számíthatna a főváros. A 12 százalékos drágulás esetén a cég hiánya 12,5 milliárd forint lenne, a jegyekért 110, a havi bérletekért 4000, a tanuló- és nyugdíjasbérletekért 1300 forintot kellene fizetni.
A BKV hiányának elsődleges oka a főváros szerint az állami támogatások évek óta tartó hiánya. A helyi tömegközlekedési szolgáltatás fenntartásához az önkormányzat szükségesnek tartja a normatív állami támogatás biztosítását, illetve a helyi tömegközlekedést sújtó diszkriminatív szabályozások megszüntetését. A főváros kidolgozott egy javaslatcsomagot az állami támogatás biztosításának különböző lehetőségeiről, amelyet rövidesen eljuttat a pénzügyminiszternek, egyeztetést kezdeményező javaslatával együtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.