Halász János szerint ténykérdés, hogy 1998-tól egyre nagyobb támogatást nyújt a magyar kormányzat hazai cégeknek külföldi vásárokon, kiállításokon való részvételére. 2000-ben 38 első és mintegy ötven második kategóriájú külföldi vásáron, kiállításon lehetett részt venni állami támogatással, ezek közül kettő, illetve hét Romániában volt. Ez a szám azért is figyelemre méltó, mert a román piac egyelőre még nem igazán bővül, ezért nagyon meg kell dolgozni az üzletkötésért, de megéri. Jövőre két első és tíz második kategóriás támogatott rendezvényen vehetnek részt Romániában magyar vállalatok. Ezenfelül még vagy tíz-tizenkét nagyobb üzletember-találkozóval és esetleg ugyancsak támogatott hasonló kereskedelemfejlesztő rendezvénnyel lehet jövőre számolni.
A magyar üzletemberek szempontjából szóba jövő romániai vásárok, kiállítások többsége általános jellegű, mert nem olyan a nagyságrendjük, hogy szakosítottak legyenek. Viszont specializált a fogyasztási cikkek vagy beruházási javak őszi bukaresti vására és a fogyasztási cikkek tavaszi ugyancsak bukaresti vására. Vélhető, hogy az Agrármarketing Centrum ugyancsak támogatja a magyar részvételt azon a mezőgazdasági és élelmiszer-ipari vásáron, amelyet általában november elején rendeznek a román fővárosban.
Azoknak a rendezvényeknek a többségét, amelyeken a magyar üzletemberek részvétele támogatást kap, erdélyi városokban rendezik. Ezek többnyire helyi kezdeményezések, az ottani polgármersteri hivatal, az illetékes kamara szervezi, sportcsarnokokban, kultúrházakban, szabadtéren, mert általában nincsenek specializált kiállítási területek. Bukarestben viszont a Romexpo, a Hungexpo román partnere a fő szervezője a vásárvárosban zajló szakvásároknak, kiállításoknak.
E rendezvényeken a külföldi konkurencia is jelen van, elsősorban a Romexpo által szervezett, nemzetközileg is jobban menedzselt általános kiállításokon, szakvásárokon. De egyre nagyobb a külföldi részvétel a Temes, Arad, Szatmár, Bihar és Kolozs megyei vásárokon. A visszajelzések alapján a rendezvényeken való magyar vállalati részvételnek az üzletkötések hányadában kifejezett eredményessége 25--40 százalék körüli lehet, a kapcsolatépítésben ez az arány legalább 65-70 százalék. Ezekből a kapcsolatokból aztán a későbbiekben rengeteg üzletkötés és befektetés születik -- hívta fel a figyelmet Halász János.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.