Mára teljesen egyértelművé vált, hogy a rendszerváltás legnagyobb vesztese a mezőgazdaság. Ezért elemi érdeke, hogy minél előbb szervesen integrálódjék az EU agrárgazdaságához -- mondta Hegedűs Miklós, a GKI Gazdaságkutató Rt. igazgatója tegnap egy budapesti agrármarketing-fórumon. A marketing is csak akkor hozhat eredményeket, ha az élelmiszer-gazdaság kilábal jelenlegi, igen nehéz helyzetéből. Addig ugyanis az sem várható el az agráriumban működő cégektől, hogy marketingtevékenységüket finanszírozzák, ahogy az a készülő agrármarketing-törvény szerint várható.
Az ágazat mélypontjára jellemző, hogy míg 1998-ban még 20 milliárd forint üzemi eredményt regisztráltak a mezőgazdaságban, mára a jövedelmezőség a visszájára fordult: 1999-ben már 15 milliárdos veszteséggel számolhattak a gazdálkodók.
A beruházások tekintetében is gondokkal küzd az ágazat. Jellemző, hogy amíg a nemzetgazdaságban az invesztíciók több mint 90 százalékát külföldi tőkével valósítják meg, az agrártermelést segítő beruházásokban csak 5 százalékban.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.