A Pest Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség az idei karácsonyi szezonban a nagyobb üzletláncokat, bevásárlóközpontokat vizsgálta. Az idén semmilyen élelmiszerből nem volt hiány az üzletekben, a bevásárlóközpontok és a kisebb kereskedelmi egységek maximálisan felkészültek a karácsonyi rohamra, hiányosságokat azonban találtak a fogyasztóvédők -- tájékoztatta a Világgazdaságot Solymár Árpád, a Pest Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója.
A leggyakoribb hiba az volt, hogy lejárt fogyaszthatósági, lejárt minőségmegőrzési idejű termékeket is árusítottak. Míg az előbbi termékek fogyasztása betegséget okozhat, a lejárt minőségmegőrzési idejű élelmiszerek fogyaszthatók, amennyiben az állat-egészségügyi állomáson bevizsgáltatják.
Ebben az esetben viszont törvényi előírás, hogy ezen árukat elkülönítsék a többitől, és feltüntessék a minőségmegőrzési idő meghosszabbítását -- hangsúlyozta az igazgató. Ezt azonban a legtöbb helyen elmulasztották. Ezen árukat "illene" olcsóbban adni -- tette hozzá.
A másik gyakori probléma a mérési hibákból adódott. Számtalan esetben előfordult, hogy belemérik a csomagolóanyagot az áru nettó tömegébe. Ez a drága áruknál jelentős fogyasztói megkárosítást jelent.
Arra is számos példa volt, hogy az előre csomagolt áruk (például kalács, kuglóf, torta, darált dió) tömege kisebb volt, mint amit feltüntettek rajta. Az akciós termékek vonalkódját többnyire nem állítják át, így a pénztárgép a teljes árat számlázza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.