Az Országgyűlés 1996-ben hozott határozatot a magyar közlekedéspolitikáról, a fejlesztési koncepció logisztikai szolgáltatóközpontok létrehozását tartalmazza, ám kormányzati döntés még nincs. Szakértők egyöntetűen úgy látják: az úgynevezett helsinki szállítási folyosók miatt Magyarország a tágabb térség szállítási, logisztikai központjává válhat. Vámigazgatási szempontból ez azt jelentheti, hogy az eseti vámeljárások kezelését az áruforgalom természetes útján elhelyezkedő logisztikai központokban bonyolítják majd. Az országban tíz ilyen centrumot terveznek, döntően a leendő vámhatárok közelében, két kivétel van: Székesfehérvár és Szolnok. A dél-alföldi régióban a közlekedési tárca elképzelései szerint három város juthat kiemelt szerephez: Szeged, Békéscsaba -- a jugoszláv és a román áruforgalom miatt -- és Baja mint dunai kikötő.
Kecskemét lehet számos okból a 11. logisztikai központ -- hangsúlyozta Pálvölgyi László, a főképp vámszolgáltatást végző, napi 100 kamionnál is nagyobb forgalmú Mineralis Kft. jogtanácsosa, előrebocsátva, hogy önmagában a 110 ezres lakosú város kedvező gazdaságföldrajzi helyzete, ezen belül az autópálya-kapcsolata önmagában is elegendő érv az elképzelések valóra váltásához. Négy vasútvonala, három ipari parkja, infrastruktúrával való ellátottságának magas szintje fontos szempont a beruházóknál, az itt lévő és ezután betelepülő cégek pedig nemcsak a szakképzett munkaerőre, hanem a jó utánpótlásra is számíthatnak a megfelelő műszaki-informatikai képzés eredményeként. Balogh László (MSZP) országgyűlési képviselő szerint a Dél-Alföldön Kecskemét mozdonyként húzza a gazdaságot (Csongrádban stagnáló, Békésben visszaeső a termelés), a városnak ki kell használnia ezt a lehetőséget, Budapest közelségét. Patay László, a Thyssen Production Systems Kft. gazdasági igazgatója úgy vélte: ha cége, amely 5 milliárd értékű beruházáson van túl ma már -- bérek, adók, közterhek formájában --, évi 2 milliárdot pumpál a gazdaságba, akkor azért elvárhatja, hogy működését kedvező gazdasági környezet segítse.
Kovácsics Iván dandártábornok (VPOP) nem tartotta feltétlenül szükségesnek, hogy Kecskemét -- vagy más település -- hivatalosan logisztikai központ legyen: a jogszabályok olyan irányba változnak, hogy a vámügynökségek a mainál kedvezőbb helyzetbe kerülnek. Mindenesetre Kecskeméten ez volt az első alkalom, hogy üzleti alapon működő cégek gazdasági érdekeik érvényesítése érdekében politikusokat, hatóságok képviselőit hívták össze, hogy segítségek kérjenek tőlük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.