A nagy nemzeti szolgáltatók (MÁV és Malév), a kis- és közepes méretű vállalkozások (közút), illetve a hálózat fenntartása (túlsúlydíj) érdekében összesen hét területen kértünk átmeneti mentességet. Ebből hármat a közút, egyet-egyet a vasút és a belvízi hajózás, kettőt pedig a légügy területén jeleztek.
Magyarország a közúti témában egyrészt az árufuvarozási kabotázspiac megnyitása alól kért átmeneti mentességet. Másrészt a gépjárműadó terén jelezte igényét. A közúti fuvarozásban a bizonyos tengelyterhelést meghaladó tehergépjárművekre kivetett túlsúlydíj fenntartásával kapcsolatos a harmadik átmeneti mentességi kérelem. Az ebből származó bevétel jelenleg a szükséges burkolatmegerősítések mintegy tíz százalékát fedezi.
A vasútról szólva Kazatsay Zoltán, a közlekedési tárca helyettes államtitkára elmondta, hogy a nemzetközi szállítások terén a magyar vasúti pálya külföldi üzemeltetők általi használatát kívánják korlátozni. A belvízi hajózásban a Duna--Majna-csatornán áthaladni képes hajóink újak beszerzéskori selejtezési kényszerére kértünk átmeneti felmentést. A légi közlekedésben a piacvédelmet szolgáló mentességi igény felülvizsgálata a Malév privatizációjának, illetve a szövetségi rendszerhez való csatlakozásának a függvénye. Ettől függnek a zajos repülőgépekkel kapcsolatos ámeneti mentességi igény részletei is.
Kazatsay Zoltán szerint a vasúti és a légiközlekedési piacra jutás esetében nehéz tárgyalásokra számíthatunk. A többi területen azonban jó esély van arra, hogy akár már 2001 első felében megegyezés szülessen az Európai Bizottsággal.
A KVM felelősségébe tartozó, de a környezetvédelmi fejezet részét képező vízügyi területen a szaktárca egy átmeneti mentességi igényt jelzett. Az EU a tagállamok részére országos szennyvízkezelési és -tisztítási program készítését írja elő -- mondta Hajós Béla, a KVM vízügyi helyettes államtitkára. A tárca ezzel összefüggésben elkészítette Magyarország települési szennyvíz-elvezetési programját, amit a közeljövőben nyújt be a kormánynak jóváhagyásra.
Az 1999. január 1. és 2000. december 31. közötti időszakban összesen 142 milliárd forint értékben épül ki gyűjtővezeték és tisztítókapacitás. A 2001--2015 közötti tervek megvalósításához 810 milliárd forintra van szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.