BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Túl a munkálatok egyhatodán

Az M3-as továbbépítési munkáiból 17-18 százalék készült el -- tudta meg a Világgazdaság. Ennek értéke megközelíti a 11 milliárd forintot. Mezőkövesd határában felállították a külföldről vásárolt aszfaltkeverő telepet. Megkezdődött a Tisza-híd alapozása is. A tervek szerint december közepétől márciusig szünetel az építés.

Az M3-as Füzesabony és Polgár közötti 61,5 kilométeres szakaszát építő Magyar Autópálya-építő Konzorcium a földmunkák közel 40 százalékát végezte már el -- tudta meg a Világgazdaság Turgyán Tamástól, a konzorcium sajtószóvivőjétől. Ez a beruházás (a Tisza-hidat nem számítva) a teljes építési munka 17-18 százaléka. Értékét nem árulta el, de ez -- a mintegy 60 miliárdos összköltséget véve -- számításaink szerint megközelíti a 11 milliárd forintot.
A sajtószóvivő elmondta, hogy az elvégzett munkákért a szerződéseknek megfelelően folyamatosan fizet a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. a konzorciumnak, az pedig a közreműködő kis- és középvállalkozásoknak (kkv). Az autópálya továbbépítésében mintegy 260 kkv vesz részt. Körülbelül 1700 ember és 260-280 teherautó dolgozik. Napi 80 ezer köbméter földet mozgatnak meg.
A konzorcium Mezőkövesd határában felállította az amerikai gyártmányú, Nyugat-Európából beszerzett aszfaltkeverő telepet, amit három 150 tonna befogadóképességű, teflonbevonatú tartály egészít ki. A telep óránként 240 tonna aszfaltot képes előállítani, az épülő sztrádaszakaszhoz 800 ezer tonnára van szükség.
Megkezdődőtt a Tisza-híd cölöpözése, illetve az ártéri részén a földmunka -- mondta a sajtószóvivő. Az elképzelések szerint a sztrádaberuházás december 15-től szünetel. Az építés a tervek szerint márciusban folytatódik, áprilisban egy-egy szakaszon megindul a betonozás, és júniusban már megjelenik az aszfalt is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.