Az M3-as Füzesabony és Polgár közötti 61,5 kilométeres szakaszát építő Magyar Autópálya-építő Konzorcium a földmunkák közel 40 százalékát végezte már el -- tudta meg a Világgazdaság Turgyán Tamástól, a konzorcium sajtószóvivőjétől. Ez a beruházás (a Tisza-hidat nem számítva) a teljes építési munka 17-18 százaléka. Értékét nem árulta el, de ez -- a mintegy 60 miliárdos összköltséget véve -- számításaink szerint megközelíti a 11 milliárd forintot.
A sajtószóvivő elmondta, hogy az elvégzett munkákért a szerződéseknek megfelelően folyamatosan fizet a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. a konzorciumnak, az pedig a közreműködő kis- és középvállalkozásoknak (kkv). Az autópálya továbbépítésében mintegy 260 kkv vesz részt. Körülbelül 1700 ember és 260-280 teherautó dolgozik. Napi 80 ezer köbméter földet mozgatnak meg.
A konzorcium Mezőkövesd határában felállította az amerikai gyártmányú, Nyugat-Európából beszerzett aszfaltkeverő telepet, amit három 150 tonna befogadóképességű, teflonbevonatú tartály egészít ki. A telep óránként 240 tonna aszfaltot képes előállítani, az épülő sztrádaszakaszhoz 800 ezer tonnára van szükség.
Megkezdődőtt a Tisza-híd cölöpözése, illetve az ártéri részén a földmunka -- mondta a sajtószóvivő. Az elképzelések szerint a sztrádaberuházás december 15-től szünetel. Az építés a tervek szerint márciusban folytatódik, áprilisban egy-egy szakaszon megindul a betonozás, és júniusban már megjelenik az aszfalt is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.