Magyarországon az alternatív hajtóanyagok közül a biodízel vált a legismertebbé, elsősorban agráripari megfontolásból. A Mol Rt. a programban eddig nem vett részt, bár az olajtársaság szerint az ő megkerülésükkel nemigen lehet sikeres ez a kezdeményezés. Ugyanakkor elismerik, hogy nem egységes az európai gyakorlat ezen növényi eredetű hajtóanyag felhasználása terén. Németországban például teljesen független a biodízelprogram az olajtársaságoktól, másutt a forgalmazásban kapcsolódik hozzá, esetenként úgy, hogy a hagyományos gázolajhoz hozzáadva kerül piacra. A Mol Rt. szakemberei szerint semmiképpen sem indokolt és nem is gazdaságos, hogy sok kis magáncégben, kisüzemi módszerekkel termesszék a biodízel alapanyagát, illetve állítsák elő az olajalapanyagot, s alakítsák át üzemanyaggá.
Nyilvánvaló, hogy az alternatív hajtóanyagok fejlesztésére vonatkozó kísérletek csakis az autógyártók támogatásával, illetve a járműipari fejlesztésekkel összhangban lehetnek sikeresek. A legnagyobb gyárak azonban a legkorszerűbb dízelmotorokban nem javasolják a természetes eredetű dízelhajtóanyag alkalmazását, így az inkább a mezőgazdasági gépeknél jöhet szóba.
Ugyanakkor az autógyártók és az olajtársaságok, valamint más tudományos műhelyek számtalan lehetséges megoldást vázoltak fel a hagyományos hajtóanyagok kiváltására. Néhányan azonban egyelőre visszavonulót fújtak. Az ExxonMobil például egyelőre felhagy az alternatív üzemanyagokkal kapcsolatos kísérletekkel, a Shell és az Aral azonban folytatja a munkát. A Ford már 15 ezer bi-fuel, azaz benzin--földgáz meghajtású kisteherautót értékesített, a Capstone és a Solectria pedig nehéz hibrid gépjárműveknek fejlesztett erőforrást.
Az Aral évi 35 millió márkát fordít üzemanyag-termékfejlesztésre -- tudtuk meg Bernd Nierhauvétól, a Veba Oel tulajdonában álló s így az E.on-csoporthoz tartozó német társaság illetékes üzletágvezetőjétől. A k+f tevékenység részben a károsanyag-kibocsátás csökkentésére irányul, de jelentős erővel dolgoznak az alternatív hajtóanyagok fejlesztésén is. A Shell-lel és több, ugyancsak német autógyárral közösen kísérleteznek hidrogénnel is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.