A stockholmi csúcsértekezlet résztvevői kiálltak az egységes európai égbolt megteremtése mellett, hozzátéve: a júniusban esedékes göteborgi találkozóig várhatóan előrelépés történik ebben a kérdésben. Van remény az egyezmény megalkotását sokáig veszélyeztető, Gibraltár felügyeletére vonatkozó brit--spanyol vita megoldására is: a két kormányfő, Tony Blair és José-Maria Aznar a Financial Times szerint megállapodott arról, hogy az -- áprilisra várt -- bizottsági javaslat ismeretében visszatérnek arra a kérdésre, hogy ki lássa el az Afrikával szembeni angol külterület légikikötője feletti ellenőrzést.
Egységes égboltot akarunk az egységes piac felett -- fogalmazta meg az ágazatban uralkodó véleményt Jean-Cyril Spinetta, az Air France vezérigazgatója, az európai légitársaságok szövetségének (AEA) elnöke. A jelenlegi nemzeti légi határok és a hozzájuk tartozó különböző szabályok ugyanis felesleges kitérőkre kényszerítik a gépeket, ezzel késést és üzemanyag-pazarlást eredményeznek.
Az EU végrehajtó testületének célja, hogy áprilisban előterjessze az egységes égbolt megteremtéséről szóló jogszabálytervezetét, amelyet azután a tanács és a parlament a jövő év elejére elfogadhatna. Ez elegendő időt adna arra, hogy 2005-től a tagországok alkalmazzák a reformokat.
A bizottság a szolgáltatói és a szabályzói funkciók elválasztását tervezi. A nemzeti szolgáltatók felügyelete a reformok keretében létrehozandó európai repülésbiztonsági hatóság hatáskörébe tartozna, a gazdasági szabályozást pedig a maga kezébe venné az EU végrehajtó testülete.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.