Az M3-as kivitelezői -- mint arról lapunk korábban beszámolt -- a Füzesabony és Polgár közötti szakasz aszfaltozásához szükséges követ sem kívánták külföldi tulajdonban lévő cégtől beszerezni. A kormány a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéséről hozott határozatának megfelelően magyar kis- és középvállalkozókat szerettek volna alkalmazni a beruházás során, így az aszfalthoz szükséges követ is magyar tulajdonú bányából tervezték beszerezni. A sztrádaépítést segítendő még gyorsított bányanyitási eljárást is felajánlott a bányászati hatóság, illetve a Gazdasági Minisztérium a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek.
Erre azonban -- mint az várható volt -- mégsem került sor -- értesültünk. A tőkeigényes, hosszan megtérülő bányanyitást szakmai körökben már korábban is luxusnak nevezték az M3-as épülő, mintegy 62 kilométeres szakaszának aszfaltozásához szükséges zúzott kő mennyisége miatt. A szakértők a bányanyitást (a berendezésekkel együtt) minimum 500-600 millió forintra becsülték, ami szerintük 20-40 százalékkal drágíthatja a kő árát.
Információink szerint ez nagyban közrejátszott abban, hogy a korábbi elképzelésekkel szemben részben vagy egészben külföldi tulajdonban lévő cégtől vásárolnak követ az M3-as aszfaltozásához. Ehhez -- információink szerint -- felmentést kaptak az építők, így várhatóan rövidesen megkötik a szerződést. Az aszfaltozás májusban--júniusban tervezett startjához február--márciusban meg kellett volna kezdeni a szállítást -- vélik szakmai körökben. Kétségesnek tartják azt is, hogy folyamatosan megfelelő mennyiségű kő álljon rendelkezésre, hiszen a szóba jöhető cégek időközben más munkákhoz kötöttek le kapacitásukból.
A Füzesabony--Polgár közötti szakaszon -- a téli szünetet követően -- március 19-től folytatja a munkát a Magyar Autópálya-építő Konzorcium. A szakasz átadását jövő év novemberére tervezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.