Durant szerint a belga elnökségnek meg kell változtatnia a közlekedési kérdésekkel kapcsolatos európai látásmódot: a közlekedést nem lehet pusztán a gazdaság egy ágazataként szemlélni, hanem annak környezeti, biztonsági és munkaügyi vonatkozásaira is tekintettel kell lenni. A környezetvédelem szempontjainak erősítése érdekében a belga elnökség törekedni fog a tengeri közlekedés biztonságának növelésére alkalmas információs rendszer kiépítése, az olajszennyezéseket okozók felelősségének növelése, illetve egy biztonsági kérdésekkel foglalkozó európai ügynökség felállítása révén.
Elő szeretnék mozdítani a kombinált közlekedés ügyét is, valamint a repülőterek környékén elfogadható zajszintre vonatkozó közösségi normák kialakítását. A belga elnökség alatt véglegesítik majd a 2002--2010 közötti időszakra szóló, a közúti közlekedés biztonságára összpontosító 3. akcióprogramot. A közúti fuvarozók munkakörülményeinek javítása érdekében különös figyelmet fordítanak majd a sofőrök szakképzésének, illetve munka- és pihenési idejének szabályozására, valamint a közúti ellenőrzésekről szóló direktíva előkészítésére.
Durant az EU közlekedési politikájáról rendezett budapesti konferencián hangsúlyozta, hogy a bővítésnek összhangban kell állnia a közlekedéssel kapcsolatos szemléletváltással. Megítélése szerint azonban a tagjelölt államokban megfigyelhető folyamatok aggasztóak, és ha nem történik változás, akkor a túltelítettség, a balesetek és a környezeti hatások egyre súlyosabb terhet rónak majd ezekre az országokra. A miniszter nem támogatja, hogy közvetlenül a bővítés után teljes mértékben megnyissák a közúti fuvarozás piacát az új tagok előtt.
Pierre Jonckheer, a belga Ecolo európai parlamenti képviselője a rendezvényen felszólalva óvott attól, hogy a tagjelöltek megismételjék az EU hibáit. Ezek között említette, hogy az unió a vasút rovására is támogatja a közúti közlekedés fejlesztését. Sajnálatának adott hangot annak kapcsán is, hogy az egységes energiaadó bevezetéséről a nizzai csúcson sem sikerült megegyezni.
Heidi Hautala, az Európai Parlament zöld/regionális csoportjának finn társelnöke kijelentette: a zöldek a csatlakozásra váró országok lehető legkorábbi felvételét támogatják. Elutasítják, hogy a folyamatot szűk látókörű nemzeti érdekek akadályozzák. Ezek között említette az uniós források csökkenésével kapcsolatos spanyol félelmeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.