Cáfolják az M3-as új nyomvonaltervét
Már eddig is számos nyomvonalterv készült az M3-as továbbépítésére, és elképzelhető, hogy ezeket újabbak követik -- mondta a Világgazdság érdeklődésére Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter. A Népszabadság tegnap arról adott hírt, hogy új terv készül az M3-as továbbépítésére. E szerint Debrecent érné el előbb az autópálya, és a nyomvonal is Nyíregyháza rovására változna. A miniszter hangsúlyozta, hogy az ügyben a régió igényeinek megfelelő szakmai döntés születik.
Hasonlóan vélekedik Bakonyi István, az NA Rt. kapcsolati igazgatója is, aki cáfolta, hogy új nyomvonal kidolgozására adott megbízást a társaság. Elmondta, hogy eddig a Polgártól továbbépülő M3-as nyomvonalára 11 terv készült, közülük négyet vizsgáltak meg. Végül ezekből három felhasználásával alakult ki a véleménye szerint problémamentesnek ígérkező változat, amely kíméli a nemzeti parkot. Ezen terv szerint egy ideig a Debrecen, illetve Nyíregyháza felé vezető nyomvonal együtt halad, majd szétválik. A tervek szerint az autóút közel egy időben éri el a két várost.
Az Országgyűlés gazdasági bizottságának tegnapi ülésén Fónagy János képviselői kérdésekre válaszolva más tervekről is beszámolt. Egyebek között elmondta, hogy az M7-es továbbépítése 2002 kora tavaszán kezdődik meg, és a munkákat Letenyétől visszafelé Zamárdi irányában végzik. A kisajátítások folyamatban vannak. Természetesnek nevezte, hogy a hosszan tartó sztrádaberuházások évekkel ezelőtt megszabott határidői módosulnak. A megkötött szerződések értelmében az M3-as Füzesabony és Polgár közötti szakasza 2002. november 30-ig, az M7-es felújítása 2002. április 30-ig, a szekszárdi Duna-híd 2003. június 30-ig, az M3-as Tisza-hídja 2002. november 30-ig, az M9-es szakasz pedig 2003. június 30-ig készül el. A miniszternek nincs tudomása arról, hogy a sztrádaépítéseknél finanszírozási problémák lennének.


