BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elő az "alvóérmékkel"

A német jegybank a kereskedelmi bankokkal karöltve nagyszabású reklámkampányt indított annak érdekében, hogy a lakosságot a perselyekben őrzött márkaérmék mielőbbi beváltására bírja. Az akció azt a rohamot hivatott mérsékelni, amely az euróátállást követően vár a pénzcserét végrehajtó bankokra.

A Bundesbank becslései szerint nyolcmilliárd darabnyi márka- és pfennigérme, valamint nem lebecsülendő számú bankjegy lapul a német háztartásokban perselyekben, whiskysüvegekben és más "rejtekhelyeken". Ha ezek a készletek érintetlenek maradnának az euróérmék és -bankjegyek 2002. januári megjelenéséig, akkor átváltásuk jelentős pluszfeladatot róna az átállás miatt egyébként is túlterhelt bankokra -- indokolják Frankfurtban a május 5--27-ére időzített befizetési kampányt.
Az "Elő az alvóérmékkel!" szlogen alatt zajló akció kulcsfigurája Günther Jauch, a népszerű televíziós műsorvezető, aki a vezető tévé- és rádiócsatornák által főműsoridőben sugárzott reklámfilmekben hívja fel polgártársai figyelmét a problémára. A perselytulajdonosok minél hamarabb keressék fel bankjukat, és fizessék be a megtakarítást számláikra -- foglalja össze az üzenetet a német monetáris hatóság kampányindító kiadványa.
Aki megfogadja a tanácsot, az nem csak a jövő januárban várható hosszú sorban állást kerülheti el, hanem időközben kamatot is kap befizetett pénzéért -- érvel a Bundesbank. A lakosság együttműködési hajlandóságát várhatóan növelni fogja az is, hogy a kampány időszakában a pénzintézetek ingyenesen vállalják az érmekészletek bevételezését, amelyért egyébként több helyen kezelési díjat számítanak fel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.