Elő az "alvóérmékkel"
A Bundesbank becslései szerint nyolcmilliárd darabnyi márka- és pfennigérme, valamint nem lebecsülendő számú bankjegy lapul a német háztartásokban perselyekben, whiskysüvegekben és más "rejtekhelyeken". Ha ezek a készletek érintetlenek maradnának az euróérmék és -bankjegyek 2002. januári megjelenéséig, akkor átváltásuk jelentős pluszfeladatot róna az átállás miatt egyébként is túlterhelt bankokra -- indokolják Frankfurtban a május 5--27-ére időzített befizetési kampányt.
Az "Elő az alvóérmékkel!" szlogen alatt zajló akció kulcsfigurája Günther Jauch, a népszerű televíziós műsorvezető, aki a vezető tévé- és rádiócsatornák által főműsoridőben sugárzott reklámfilmekben hívja fel polgártársai figyelmét a problémára. A perselytulajdonosok minél hamarabb keressék fel bankjukat, és fizessék be a megtakarítást számláikra -- foglalja össze az üzenetet a német monetáris hatóság kampányindító kiadványa.
Aki megfogadja a tanácsot, az nem csak a jövő januárban várható hosszú sorban állást kerülheti el, hanem időközben kamatot is kap befizetett pénzéért -- érvel a Bundesbank. A lakosság együttműködési hajlandóságát várhatóan növelni fogja az is, hogy a kampány időszakában a pénzintézetek ingyenesen vállalják az érmekészletek bevételezését, amelyért egyébként több helyen kezelési díjat számítanak fel.


