Az üzemanyagban lévő kén rontja a kibocsátott kipufogógáz kezelésére hivatott eszközök, például a katalizátorok hatékonyságát, ezzel növelve a levegőbe jutó szén-dioxid mennyiségét -- magyarázza a bizottsági közlemény. Margot Wallström környezetvédelmi biztos emiatt arra számít, hogy a kénmentes üzemanyagok bevezetése lehetővé teszi majd a katalizátortechnológiák további javítását.
A 2000. január 1-jétől hatályos uniós jogszabály 150 mg/kg-ban határozza meg a benzin, valamint 350 mg/kg-ban a dízelolaj kéntartalmának maximális értékét. Ezek a határok 2005 elejétől mindkét üzemanyagfajta esetében 50 mg/kg-ra csökkennek. A most javasolt szigorítás ugyanakkor bevezetné, majd bizonyos idő után általánossá tenné a kénmentes (a gyakorlatban 10 mg/kg-nál alacsonyabb kéntartalmú) üzemanyagok használatát.
A kénmentes üzemanyagok előállítása a finomítókban növeli majd a szén-dioxid-kibocsátást, ám ennél várhatóan nagyobb lesz a gépkocsiknál elért kibocsátáscsökkenés. A dízelolaj esetében az erre vonatkozó adatok kevésbé tűnnek megbízhatónak, mint a benziné, ezért is határozott úgy az EU javaslattevő szerve, hogy csak további vizsgálatok után tűzi ki ezen üzemanyagfajta teljes körű kénmentesítésének dátumát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.