BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tervek vannak, a forrásokat keresik

Városházi egyeztetést kezdeményez a Fidesz szakértői által kidolgozott 250 milliárd forintos budapesti közlekedésfejlesztési tervről a párt fővárosi frakciója. Az MSZP és az SZDSZ nem zárkózik el a megbeszélések elől, de leginkább arra szeretnének választ kapni, van-e pénz a tervek magvalósítására.

Állami és önkormányzati forrásokból, illetve a magántőke bevonásával 2006-ig előteremthető a Fidesz budapesti közlekedésfejlesztési programjának megvalósításához szükséges 250 milliárd forint -- közölte a párt országos elnökségének tegnapi ülése után Mitnyan György budapesti elnök. Kijelentette: a Fidesz szakértői olyan program összeállításán dolgoznak, amely a felszíni közlekedés és az úthálózat fejlesztését tűzte ki célul. Az országos elnökség által is jóváhagyott terv szerint mintegy 100 milliárd forint szükséges az M0-s keleti szektorának megépítéséhez, 30 milliárd a déli szakasz bővítéséhez, s ugyancsak 30 milliárd az elővárosi vasutak fejlesztéséhez. A Ferihegyi repülőtér fejlesztése mintegy 50 milliárd forintba kerül, a csepeli kikötő korszerűsítése, illetve a logisztikai központ kialakítása 17 milliárdba, a kerületi földutak burkolása 20 milliárdba, a budapesti északi híd építése pedig 30 milliárdba. Mitnyan a napokban levélben fordul a fővárosi közgyűlés pártjaihoz, hogy szakmai szinten egyeztessen a tervről.
A szocialista frakció részt vesz a szakmai egyeztetéseken, de eddigi információink szerint a Fidesz terveiben ugyanazok az elképzelések szerepelnek, mint a főváros közlekedési rendszerfejlesztési tervében, amely május végén kerül a közgyűlés elé -- mondta lapunknak Gy. Németh Erzsébet. Az MSZP képviselőcsoportjának vezetője szerint inkább arról kellene egyeztetni, honnan lesz a pénz. A Fidesz által felsorolt fejlesztések döntő többségének megvalósítása ugyanis állami feladat, ezért ezekre központi forrásokat kellene fordítani.
A főváros közlekedésének fejlesztéséhez összességében mintegy 1500 milliárd forintra lenne szükség -- fejtette ki lapunknak Bőhm András, az SZDSZ-frakció vezetője. A megbeszélések elől a frakció nem zárkózik el, de erre a fővárosi közlekedésfejlesztési terv májusi vitája kapcsán amúgy is sor kerül. Inkább a forrásokról szeretnének egyeztetni, mert konkrétumok nélkül csak a Fidesz budapesti választási kampányához asszisztálnának.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.