Miután az ÁPV Rt. és jogelődjei betöltötték feladatukat a magyar gazdaság szerkezetének átalakításában, a jövőben már nem a magánosításra, hanem az állami vagyon hatékony működtetésére kell helyezni a hangsúlyt. Ettől el kell különíteni a privatizáció "hordalékának" tartott, a magánosítás tíz évében felhalmozott követelés- és kötelezettségállomány kezelését. Ehhez pedig meg kell teremteni a szükséges törvényi hátteret -- mondta lapunknak Kerényi Éva, az ÁPV ügyvezető igazgatója. Az állam vállalkozói vagyonának kezelését szabályozó új jogszabály előkészítési munkái már több hónapja folynak. Miután az előterjesztés elkészítése, a törvényjavaslat szövegezése a Miniszterelnöki Hivatal feladata, a beterjesztés időpontjáról és az új szabályozás hatálybalépéséről Kerényi nem kívánt felvilágosítást adni.
A törvény-előkészítéssel párhuzamosan az ÁPV Rt. megkezdte a vagyonkezelő szervezetének átalakítását is. A belső átszervezés célja a szervezet karcsúsítása és a felépítés rugalmasabbá tétele. A hatékony működés érdekében bizonyos területeket megszüntettek, több igazgatóságot a szervezeten belül áthelyeztek, illetve az ésszerű működés érdekében összevontak.
A szervezet korszerűsítésével, átalakításával, a vagyonkezelő várható jövőbeli feladataival összhangban az idén márciusban létszám-racionalizálási folyamat indult az ÁPV Rt.-nél (a megfelelő döntéshozó fórumok -- az üzemi tanácsokról szóló törvényben előírt -- konzultációját követően). A csoportos létszámleépítést a Fővárosi Munkaügyi Központnál bejelentették. A karcsúsítás mértékéről Kerényi csak anyit mondott: az meghaladja a törvényi bejelentési minimumot. A költségekkel kapcsolatban azt közölte, hogy az ÁPV idei üzleti terve már számol ezekkel. A folyamat előreláthatólag az év végéig, illetve a szervezet megszűnéséig, teljes átalakulásáig tart, közölte az igazgató.
A jelenlegi és a korábbi szervezeti felépítést összevetve kiderül, négyről háromra csökkent a vezérigazgató-helyettesek száma, mivel a megszűnt funkcionális vezérhelyettesi poszthoz tartozó igazgatóságok közül egy -- a humánpolitikai -- a tranzakciós helyetteshez, a többi közvetlenül az elnök-vezérigazgatóhoz került. A változás következtében az ÁPV Rt. vezérigazgatójához tartozik az ingóvagyon-hasznosítási csoport (amely a Honvédelmi Minisztériumból átvett ingatlanokkal foglalkozik), a korábbi két igazgatóság összevonásából alakult biztonsági, üzemeltetési és informatikai igazgatóság, valamint a humánpolitika. Ez utóbbi igazgatóság az összevonások eredményeként igazgatási, humánerőforrás-gazdálkodási és -ellenőrzési igazgatóság néven működik. Változatlanul az ÁPV Rt. első embere felügyeli a kommunikációs és nemzetközi igazgatóságot is. Az összevonások, megszűnések eredményeként az igazgatóságok száma egyébként 22-ről 15-re csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.