Csak azon termékek hirdethetők különleges minőségűként, amelyek a vonatkozó uniós vagy nemzeti minőségi előírásoknál egyértelműen magasabb kritériumokat teljesítenek -- írja elő a bizottság. Az egységes belső piac védelmét pedig oly módon kívánják biztosítani, hogy az állami forrásokból finanszírozott agrárreklámok nem ösztönözhetik a fogyasztókat más uniós országokból származó áruval szemben hazai termékek vásárlására.
Az állami támogatás maximális mértéke a reklámkampány költségének fele, kivételes esetben -- bizonyos hátrányos régiók kisvállalatai által előállított termékeknél -- háromnegyede lehet. Közpénzből csak szélesebb termékcsoportok (például egy bizonyos térség borai) népszerűsíthetők, egyes cégek termékei továbbra sem kaphatnak támogatást. A származási régión kívüli reklámnál a termék eredetére, a helyszínen sugárzottnál ezzel szemben annak különleges minőségére kell a hangsúlyt helyezni.
Brüsszel a kötelezően előírt eredettanúsítási rendszerek (például a nemrég bevezetett marhahúsjelzés) megismertetésénél is engedélyezi állami támogatások felhasználását. Az efféle rendszereket valamennyi, a feltételeket teljesítő termék számára hozzáférhetővé kell tenni, és a tagországok kötelesek elismerni a más tagállamok által végzett hasonló ellenőrzések eredményét. A bizottság által most elfogadott új szöveg az 1986-ból, illetve 1987-ből származó előírásokat módosítja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.