Helyi ínyencségek: szabad a szubvenció
Csak azon termékek hirdethetők különleges minőségűként, amelyek a vonatkozó uniós vagy nemzeti minőségi előírásoknál egyértelműen magasabb kritériumokat teljesítenek -- írja elő a bizottság. Az egységes belső piac védelmét pedig oly módon kívánják biztosítani, hogy az állami forrásokból finanszírozott agrárreklámok nem ösztönözhetik a fogyasztókat más uniós országokból származó áruval szemben hazai termékek vásárlására.
Az állami támogatás maximális mértéke a reklámkampány költségének fele, kivételes esetben -- bizonyos hátrányos régiók kisvállalatai által előállított termékeknél -- háromnegyede lehet. Közpénzből csak szélesebb termékcsoportok (például egy bizonyos térség borai) népszerűsíthetők, egyes cégek termékei továbbra sem kaphatnak támogatást. A származási régión kívüli reklámnál a termék eredetére, a helyszínen sugárzottnál ezzel szemben annak különleges minőségére kell a hangsúlyt helyezni.
Brüsszel a kötelezően előírt eredettanúsítási rendszerek (például a nemrég bevezetett marhahúsjelzés) megismertetésénél is engedélyezi állami támogatások felhasználását. Az efféle rendszereket valamennyi, a feltételeket teljesítő termék számára hozzáférhetővé kell tenni, és a tagországok kötelesek elismerni a más tagállamok által végzett hasonló ellenőrzések eredményét. A bizottság által most elfogadott új szöveg az 1986-ból, illetve 1987-ből származó előírásokat módosítja.


