Az egymást követő hároméves időszakok feldolgozása alapján a tizenöt tagállam átlagosan évi 90 milliárd eurós támogatást folyósított az 1997--99 közötti időszakban, ami 12 milliárd eurós csökkenést jelent a 1995--97 közöttihez képest. Az utolsó feldolgozott időszakban az évenkénti teljes szubvencióból a közlekedés kapta a legtöbbet, 32 milliárd eurót, amiből a vasútnak nyújtott támogatás 31,5 milliárddal részesedik. Átlagosan közel 28 millárdot kapott a feldolgozóipar, 14 milliárdot pedig a mezőgazdaság. A 12 milliárd eurós csökkenés is nagyrészt a három kiemelt területre korlátozódott, ellentétben a csak kismértékű elvonásnak kitett szénbányászattal és a korábbinál is bőkezűbben támogatott szolgáltatásokkal.
Az országok szerinti elemzésből kiderült, hogy -- a hozzáadott érték arányában mérve -- a feldolgozóipart a legnagyobb mértékben Görögország támogatja, mégpedig fajlagosan hétszer olyan súllyal, mint a skála másik végén álló Egyesült Királyság. Az utoljára elemzett időszakban Német- és Olaszország erőteljesen csökkentette az állami támogatásokat, szerényebb mértékben tették ugyanezt a Benelux államokban, Görög-, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. A többi tagállamban viszont emelkedtek az ilyen célú juttatások.
Mario Monti, a bizottság versenyügyekben illetékes tagja az eddigieknél is gyorsabb haladást sürgetett az ad hoc jellegű, egyes vállalatoknak szervezett támogatási akciók visszaszorításában. A juttatásoknál a jövőben részint a szektorális, főleg azonban a horizontális jelleget kell előtérbe helyezni. Ez utóbbi keretében főleg az oktatás, a kutatás és a regionális fejlesztés céljára lehetne kiemelten közpénzeket költeni. A bizottság a kisvállalati kört is preferálni javasolja a tagállamok kormányainak.
A bizottság eddig csak regisztert vezetett a támogatási akciókról, a jövőben azonban sikerlistás formátumban (scoreboard) is tájékoztatást adna. Ez utóbbi öt alformátumban jelenne meg, az egyikben az országok szerinti irányzatokat elemeznék, egy következőben fórumot teremtenének arra, hogy a kormányok "megmagyarázzák a bizonyítványukat" és a követett szubvenciós politikájukat. A harmadik amolyan találati lista lenne, hogy az egyes államok nyilvánosság előtt ellenőrizhessék egymás eredményeit. A negyedig a bizottság álltal esedékesnek tartott korrekciókat tartalmazná, az ötödik pedig az egyes támogatási akcióknak a piac működésére gyakorolt hatását elemezné.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.