A kormány elégedett az M3-as építésének menetével, de az átadás határidejét nem módosította tegnapi ülésén. Arról, hogy a gyorsítás lehetséges lenne-e, s ha igen, mennyibe kerülne, a hét végén készültek el az első szakértői anyagok, számítások. Várható volt, hogy ha módosítanak az eredeti határidőn, akkor ezen a kihelyezett kabinetülésen jelentik azt be.
A kormány ez év februárjában már döntött az autópálya-építési program felgyorsításáról, most pedig úgy határozott, hogy egy 15 éves feladattervet dolgoznak ki -- jelentette be a kormányfő az ülést követően. A munkával Fónagy Jánost, a közlekedési tárca vezetőjét bízták meg. Az új program novemberre készül el.
A cél, hogy a 2007-ig tervezett 700 kilométernyi gyorsforgalmi út helyett 2015-ig ennek kétszeresét építsék meg, ezenkívül 200 kilométernyi meglévő utat autóúttá alakítsanak. A program része lesz az M7-es Budapest--Székesfehérvár közötti szakasz bal pályáján a 3. sáv megépítése, illetve a Zamárdi--országhatár közti rész teljes kétszer két sávos kiépítése. Az M0-s körgyűrű északi része is elkészül, a Duna-híd és a csatlakozó utak, azaz a 2-es és a 11-es főút közötti szakaszt építik meg -- erről Fónagy János adott tájékoztatást.
Az M3-as építése jó mintát adott, hiszen a benne részt vevő magyar vállalkozások kitűnő munkát végeztek -- állította Orbán. A miniszterelnök leszögezte: "Hiba, sőt bűn lenne a jövőben külföldi nagyvállalkozóknak engedni át olyan munkákat, amelyek kivitelezésére alkalmas magyar vállalkozók vannak." Ragaszkodnunk kell ahhoz -- tette hozzá --, hogy "ne engedjük kivinni a hasznot az országból, hogy nekünk csak a morzsák maradjanak". A kormányfő kiemelte: minden egyes autópálya-beruházásra költött forint további 3-4 üzleti beruházást mozgat meg, később pedig további kedvező hatást jelent, hogy új munkahelyek létesülnek.