BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bizonytalan az M0-s startja

Várhatóan a tervezettnél később indulhat az M0-s újabb 25 kilométeres szakaszának építése -- értesült lapunk. Egyebek között a vártnál több problémát okoz az agglomerációs helyszín. Ez a beruházást is drágítja, kilométerenkénti költségét szakértők kétmilliárd forintra becsülik. Kivitelező még nincs.

A kormány tavaly novemberi határozata szerint 2001. december 31-ig kell megkezdeni az M0-s körgyűrű M3-as és M5-ös közötti szakaszának építését. A Nemzeti Autópálya Rt. őszre tervezte a startot az M0-s keleti szektora 51-es és 31-es út közötti építésével. A mintegy 25 kilométeres beruházás előkészítése során azonban a vártnál több probléma adódott -- erősítette meg információinkat Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. kapcsolati igazgatója.
Egyebek között a budapesti agglomerációs környezet okoz sok gondot. Tízezernél több tulajdonossal kell tárgyalni, rengeteg a lőszer, és a régészeti feltárások is a vártnál lassabban haladnak. A KRESZ tavaszi módosítása (10 kilométerrel nőtt a sebességhatár), valamint az útépítésekre vonatkozó műszaki előírások júliusi változása miatt át kellett dolgozni a korábbi terveket, engedélyeztetési dokumentumokat. Több mint ötven szakhatósági engedélyre van szükség. Egy-két kilométerenként kell kiváltani a különböző vezetékeket.
A nyomvonallal érintett tulajdonosokkal jól haladnak a tárgyalások -- mondta Bakonyi István. Ezt segítendő az NA Rt. más épülő sztrádákhoz hasonlóan az M0-snál két -- Ecseren és Gyálon -- lakossági tájékoztatási irodákat nyitott. A nemzetközileg is újdonságnak számító kezdeményezés folyamatos párbeszédet tesz lehetővé, az ügyes-bajos dolgokban való eligazodást ügyvédek is segítik. Az áprilisban benyújtott részletes környezeti hatásvizsgálatra azonban még nem érkezett válasz. Ezen a téren a jövőben változás várható. A kormány ugyanis szeptemberi határozatában október 31-i határidővel felkérte a környezetvédelmi minisztert, hogy vizsgálja meg a gyorsforgalmi úthálózat építéséhez szükséges környezet- és természetvédelmi engedélyek gyorsított ütemű kiadásának lehetőségét.
Az NA Rt. az építés mielőbbi megkezdése érdekében a régészeti feltárást három szakaszra bontotta. Így nem kell megvárni, amíg az egész munka befejeződik. A humuszolást meg is kezdték. A töltés építése azonban várhatóan csak 2002-ben indulhat, és 2004-re elkészülhet az M0-s keleti szektorának 31-es és 51-es út közötti szakasza. A kivitelezőt árverseny alapján választják majd ki -- mondta a kapcsolati igazgató. Ezt követően derülhet ki a beruházás költsége is.
Információink szerint az agglomrizációs környezettel járó problémák (beleértve az emiatt az átlagosnál több, 25 kilométeren nyolc csomópontot) miatt kilométerenként kétmilliárdos költséggel kalkulálnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.