A kormány tavaly novemberi határozata szerint 2001. december 31-ig kell megkezdeni az M0-s körgyűrű M3-as és M5-ös közötti szakaszának építését. A Nemzeti Autópálya Rt. őszre tervezte a startot az M0-s keleti szektora 51-es és 31-es út közötti építésével. A mintegy 25 kilométeres beruházás előkészítése során azonban a vártnál több probléma adódott -- erősítette meg információinkat Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. kapcsolati igazgatója.
Egyebek között a budapesti agglomerációs környezet okoz sok gondot. Tízezernél több tulajdonossal kell tárgyalni, rengeteg a lőszer, és a régészeti feltárások is a vártnál lassabban haladnak. A KRESZ tavaszi módosítása (10 kilométerrel nőtt a sebességhatár), valamint az útépítésekre vonatkozó műszaki előírások júliusi változása miatt át kellett dolgozni a korábbi terveket, engedélyeztetési dokumentumokat. Több mint ötven szakhatósági engedélyre van szükség. Egy-két kilométerenként kell kiváltani a különböző vezetékeket.
A nyomvonallal érintett tulajdonosokkal jól haladnak a tárgyalások -- mondta Bakonyi István. Ezt segítendő az NA Rt. más épülő sztrádákhoz hasonlóan az M0-snál két -- Ecseren és Gyálon -- lakossági tájékoztatási irodákat nyitott. A nemzetközileg is újdonságnak számító kezdeményezés folyamatos párbeszédet tesz lehetővé, az ügyes-bajos dolgokban való eligazodást ügyvédek is segítik. Az áprilisban benyújtott részletes környezeti hatásvizsgálatra azonban még nem érkezett válasz. Ezen a téren a jövőben változás várható. A kormány ugyanis szeptemberi határozatában október 31-i határidővel felkérte a környezetvédelmi minisztert, hogy vizsgálja meg a gyorsforgalmi úthálózat építéséhez szükséges környezet- és természetvédelmi engedélyek gyorsított ütemű kiadásának lehetőségét.
Az NA Rt. az építés mielőbbi megkezdése érdekében a régészeti feltárást három szakaszra bontotta. Így nem kell megvárni, amíg az egész munka befejeződik. A humuszolást meg is kezdték. A töltés építése azonban várhatóan csak 2002-ben indulhat, és 2004-re elkészülhet az M0-s keleti szektorának 31-es és 51-es út közötti szakasza. A kivitelezőt árverseny alapján választják majd ki -- mondta a kapcsolati igazgató. Ezt követően derülhet ki a beruházás költsége is.
Információink szerint az agglomrizációs környezettel járó problémák (beleértve az emiatt az átlagosnál több, 25 kilométeren nyolc csomópontot) miatt kilométerenként kétmilliárdos költséggel kalkulálnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.