Jövő év január 1-jétől bevezethető a MÁV, a Volán és a BKV járatain érvényes közös fővárosi bérlet -- állítja Manninger Jenő. A Közlekedési és Vízügyi Minisztérium államtitkára szerint erre már az idén sor kerülhetett volna, hiszen elkülönítettek rá pénzt, de a tanuló- és a nyugdíjasbérletek árkiegészítésének kiesése a három közlekedési vállalatot mintegy 4-500 millió forint bevételtől fosztaná meg. Ez azonban a zárszámadási törvény kapcsán rendezhető. Az államtitkár elmondta: a tervek szerint a közös bérlet Budapest közigazgatási területén belül a normálbérlet 110 százalékába kerülne. A városhatáron kívülre érvényes úgynevezett nyeles bérlet -- amely a közigazgatási határon belüli utazáson kívül egy be-, illetve kiutazó járatra is érvényes -- pedig olcsóbb lesz, mint a kétféle bérlet együttesen. Az egységes fővárosi bérlet bevezetését követné a tarifaközösség, majd a tényleges közlekedési szövetség létrehozása.
A főváros arról értesült, hogy a zárszámadási törvénnyel megoldanák a kieső árkiegészítés pótlását, ám alapvető jogi és pénzügyi kérdések továbbra is tisztázatlanok -- jelentette ki a Világgazdaságnak Atkári János. Budapest főpolgármester-helyettese kifejtette: a közös bérletnek a bevezetés egyszeri költségei mellett folyamatos kiadásai is lesznek. Nincs azonban semmiféle garancia arra, hogy az egységes bérletrendszer fenntartásához 2003-tól is lesz támogatás. Ehhez több törvényt is módosítani kellene, de ennek előkészületeiről sem tud a főváros -- mondta Atkári. Szerinte a legnagyobb gond az, hogy a kormány nem ad támogatást a nagyvárosi tömegközlekedés fenntartásához, a fővárosi önkormányzat pedig a BKV működésével kapcsolatos alapvető problémákat sem tudja kezelni. Ilyen helyzetben a főváros felelőtlenségnek tartaná bizonytalan kimenetelű kedvezmények bevezetését -- mutatott rá a főpolgármester-helyettes.