Az M7-es felújítása kapcsán kiderült megvesztegetést követően a hasonló esetek megelőzése érdekében a MAK kétféle vizsgálatot indított. Egyrészt körlevélben szólította fel valamennyi még a sztrádaberuházásokon dolgozó szerződő partnerét (számuk meghaladja a 300-at), hogy sorolja fel azon alvállalkozóit, akik a MAK-tól elnyert megbízásból 10 százaléknál többet végeznek. Erre egyébként a konzorciummal kötött megállapodás kötelezte a partnereket. A szerződéseket összevetik a körlevélre adott válaszokkal, és szakcionálják (egyebek között szerződésbontás is elképzelhető) azokat, akik nem tartották be a megállapodást. Ezen kívül a MAK a helyszínen inkognitóban is ellenőrzi a munkát végzők kilétét.
Ma délben zárják le a nyilvánosságra hozatalhoz hozzájáruló sztrádaépítők listáját -- mondta érdeklődésünkre Turgyán Tamás. Hozzájárulásukról a MAK a múlt héten kérdezte meg a négyszáznál több eddigi partnerét azzal, hogy postafordultával jelezzék válaszukat.
A szóvivő elmondta, hogy a sztrádaépítések jó ütemben haladnak. Tegnap két újabb szakaszt adtak át az M7-esen.
A Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) az M3-as építésénél is "érdekes" alvállalkozói szerződéseket talált -- tudtuk meg Turgyán Tamás szóvivőtől. Ezeket most vizsgálják, és amennyiben ezeknél is csalás, vesztegetés gyanúja merül fel, úgy megteszik a feljelentést. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.