BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jövőre 6,5 millárdot terveznek sztrádafelújításra

Az idén indult nyolcéves sztrádafelújítási program keretében 2001-ben mintegy 7,5 milliárd forint értékű munkát végeznek el, a 2002. évi terv pedig 6,5 milliárd -- tudta meg lapunk. A díjbevételekből finanszírozott felújításokra a sajtóban közzétett hat pályázaton -- kettő elbírálása még hátravan -- összesen 79 munkát hirdettek meg. Eddig csak hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) nyertek.

Az állami autópályákat üzemeltető Állami Autópálya-kezelő (ÁA) Rt. az idén indult nyolcéves sztrádafelújítási programjának első évében mintegy 7,5 milliárd forintnyi munkát végeznek el -- tudtuk meg Kovács Tibor fenntartási igazgatótól. Ennek eredményeként egyebek között (fél pályában mérve) összesen körülbelül 90 kilométernyi szakasz burkolatát, továbbá hidakat, pihenőhelyeket újítanak fel, védőkerítéseket, zajvédő falakat építenek.
Ezek elvégzésére a sajtóban hat felhívást tettek közzé, összesen 79 különböző munkára lehetett ajánlatot tenni. Eddig négy pályázatot bíráltak el, a nyertesekkel összességében mintegy 4,5 milliárd forint értékű szerződést kötöttek. A kiíró -- a kormány sztrádaprogramjának megfelelően -- a pályázatokban jelezte, hogy kis- és középvállalkozások jelentkezését várja. Kovács Tibor elmondta, hogy alig pályázott nagy cég (a Strabag például egy ajánlatot sem adott be), de ahol megtették, a kkv-k ajánlata volt kedvezőbb.
Az ötödik pályázatban szereplő 17-féle munkára benyújtott ajánlatok elbírálása még tart, a hatodikban meghirdetett tíz munka ajánlatainak bennyújtási határideje pedig a héten jár le. Az idei két utolsó pályázaton összesen mintegy hárommilliárd forint értékű munka nyerhető el. Ezekkel együtt ebben az évben -- az egyéb munkákon kívül -- az M0-son 7,5 kilométeren mindkét oldalon, az M1-esen 62, az M3-ason 12, az M5-ös állami kezelésben lévő fővárosi szakaszán 7 kilométernyi fél autópálya szakaszának burkolatát újítják fel.
A társaság tervei szerint 2002-ben 6,5 milliárdot fordít a kezelésében lévő sztrádák felújítására. Ezt az ideihez hasonlóan az autópályadíjakból finanszírozzák. A tavalyi bevétel kereken nettó kilencmilliárd forintot tett ki. Az idén ezt várhatóan meghaladja. Az új szakaszok belépésével is várhatóan tovább nőnek a program forrásai. A bevételekből kell azonban finanszírozni az autópályák fenntartását és üzemeltetését is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.