BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kisebb csúszások várhatóak

A hét végén eurózóna-szerte megkezdődött az egységes valuta érméinek kiszállítása a tizenkét tagország kereskedelmi bankjaiba. A világtörténelem legnagyszabásúbb logisztikai manőverének biztonsága miatt az akcióban részt vevő őrző-védő cégek közül többen is aggódnak.

"A biztonsági cégek igencsak be vannak gyulladva" -- summázta az eurószállítmányok védelmével megbízott cégek hangulatát a francia Force Ouvriere szakszervezeti tömörülés közlekedési szövetségének vezetője a Reutersnek nyilatkozva. A félelem oka, hogy sok helyütt -- költségkímélési szempontokra hivatkozva -- nem kapnak rendőri kíséretet a frissen vert euróérméket (később pedig bankjegyeket) szállító kamionok -- közölte a német bankszövetség. Noha a pénzszállító járművek útvonala és menetrendje mindenütt hétpecsétes titok, szakértők szerint főleg az osztrák, német, spanyol és olasz hegyi utakon lehet rablótámadástól tartani.
A bankokhoz eljutó euróérmék továbbítása a kiskereskedőkhöz és a készpénzkiadó automatákhoz a pénzintézetek felelőssége. Az Európai Bankszövetség (EBF) attól tart, hogy a mintegy 50 milliárd darabnyi érme és a 14,5 miliárd darab bankjegyből január 1-jéig szétterítendő 10 milliárd darab nem mindegyike érkezik meg időre a végső felhasználókhoz, mivel az akcióra hátralévő négy hónap erre nem mindenütt elég. "Lesz néhány görög sziget, amely nem áll majd készen január 1-jén" -- ismerte el Patrick Poncelet, az EBF egyik vezető tanácsadója.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.