"A biztonsági cégek igencsak be vannak gyulladva" -- summázta az eurószállítmányok védelmével megbízott cégek hangulatát a francia Force Ouvriere szakszervezeti tömörülés közlekedési szövetségének vezetője a Reutersnek nyilatkozva. A félelem oka, hogy sok helyütt -- költségkímélési szempontokra hivatkozva -- nem kapnak rendőri kíséretet a frissen vert euróérméket (később pedig bankjegyeket) szállító kamionok -- közölte a német bankszövetség. Noha a pénzszállító járművek útvonala és menetrendje mindenütt hétpecsétes titok, szakértők szerint főleg az osztrák, német, spanyol és olasz hegyi utakon lehet rablótámadástól tartani.
A bankokhoz eljutó euróérmék továbbítása a kiskereskedőkhöz és a készpénzkiadó automatákhoz a pénzintézetek felelőssége. Az Európai Bankszövetség (EBF) attól tart, hogy a mintegy 50 milliárd darabnyi érme és a 14,5 miliárd darab bankjegyből január 1-jéig szétterítendő 10 milliárd darab nem mindegyike érkezik meg időre a végső felhasználókhoz, mivel az akcióra hátralévő négy hónap erre nem mindenütt elég. "Lesz néhány görög sziget, amely nem áll majd készen január 1-jén" -- ismerte el Patrick Poncelet, az EBF egyik vezető tanácsadója.