A 2001--2002-es futam -- magyar szempontból -- kiemelkedő eseménye, hogy az autót az idén első alkalommal kíséri a versenyben egy Mercedes kamion, amely korábban már öt alkalommal teljesítette a távot. A járművet tízmillió forint ellenében a korábbi rendezőktől bérli a magyar team, sofőrje pedig egy francia autóversenyző lesz.
Az 5700 köbcentiméteres, 380 lóerős Chevroletet Amerikából szállították darabokban Magyarországra és szerelték össze -- nyilatkozta lapunknak Szalay Balázs. Elmondta azt is: csak a Chevrolet nevezési díja hatmillió forint volt, de ugyanennyit fizettek a kamion indításáért is. A Párizs--Dakar ralin való indulás anyagi hátterének megteremtésébe beszálló szponzorok a csapat által -- három írott orgánummal és egy-egy kereskedelmi televízióval, rádióval -- kötött médiaszerződések révén részesülnek a hirdetésfelületekből.
Az összesen 9436 km hosszú verseny a névben szereplő Párizzsal ellentétben Arras-ból rajtol december 28-án. Spanyolországon -- Madridon -- és Gibraltáron keresztül jutnak el a versenyzők Afrikába, Rabatba, majd Mauritánián és Szenegálon keresztül Dakar végállomáshoz. A rendkívül magas felkészülési és részvételi költségek miatt csak enyhe vigasztalást jelenthet a rendezőbizottság által kiosztandó 216 800 eurós összdíj (54 millió forint).
A húszmillió dolláros költségvetésű sivatagspecialista csapatok között ismét nekilódul a Párizs--Dakar ralinak a Szalay Express Dakar Team is. A versenyre eddig több mint 400-an jelentkeztek. A Szalay Balázs által irányított Chevrolet Blaser navigátora a Hungaroring Sport Rt. elnök-vezérigazgatója, Palik László lesz. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.